Újabb kínai autómárka jöhet Európába, de nem villanyautókkal akar vevőket szerezni
2024. április 17. – 07:19
Az olaszországi autógyártás lehetőségéről tárgyal a kínai állami tulajdonú Dongfeng Motor, amely jelenleg olyan gyártóüzemet keres, ahol évi 100 ezer, kezdetben hibrid hajtású modellt állítanának elő, írja az Automotive News Europe. A cég képviselői azzal indokolták a döntést, hogy a helyi autóipar és piac hagyományai megfelelő kiindulópontot jelenthetnek a Dongfeng európai terjeszkedéséhez.
Mivel az olasz újautó-piacon mindössze négy százalékot tesz ki a villanyautók részaránya, ami messze elmarad a tíz százalékot meghaladó európai átlagtól, egyelőre a benzines és elektromos motorral is felszerelt modelleket helyeznék előtérbe. Bár a Dongfeng Kínában a Fiatot, az Alfa Romeót, valamint a Citroënt és a Peugeot-t is összefogó Stellantis autóipari egyesülés partnere, hiszen az utóbbi két márka ott készülő autóit közösen gyártják, Carlos Tavares az egyesülés vezetője a múlt hónapban úgy nyilatkozott, hogy amennyiben kínai autógyár épül az országban, népszerűtlen döntéseket kell hoznia. Ezzel arra utalt, hogy be kell zárnia bizonyos üzemeit, hogy megtartsa a Stellantishoz tartozó európai márkák versenyképességét. Akkor egyébként arról lehetett olvasni, hogy az olasz kormány a Teslával és a kínai Chery Autóval egyeztet.
A Dongfeng világossá tette, hogy a jövőt a tisztán elektromos hajtású autókban látja, vagyis a hibridekre épített terjeszkedési stratégia elsősorban a jelenlegi piaci dinamikának szól. A cég 2017-ben 2,83 millió személyautót adott el elsősorban Ázsiában, ám a darabszám tavaly mindössze 1,72 millió volt. Az 1969 óta létező márka egy ideje a magyar piacon is jelen van, itt többféle benzines, illetve villanyautót forgalmaz, a legolcsóbb T5 Evo nevű kompakt, benzines szabadidő-autó indulóára 13 millió forint.