Most már tényleg nem járnak személyvonatok Kolozsvár és Nagyvárad között

2024. január 8. – 15:18

Másolás

Vágólapra másolva

Ugyan tavaly decemberben a román állami vasúttársaság menetrend-módosítása után még volt némi káosz azt illetően, hogy járnak-e vonatok Kolozsvár és Nagyvárad között vagy sem, de az akkori tájékoztatásnak megfelelően hétfőtől már tényleg lezárták a szakaszt. Ha minden jól megy, három és fél év múlva felújítva nyit majd újra, és 160 km/h-val repeszthetnek majd rajta a vonatok – írja az MTI.

A román állami vasúttársaság (CFR) már december 10-én leállította a szerelvényeit a szóban forgó vonalon, a Budapestet a székelyföldi városokkal összekötő nemzetközi vonatokat pedig átirányította a biharkeresztesi határátkelőtől a nyírábrányihoz. Egészen tegnapig az Interregional Calatori és a Transferoviar Calatori még üzemeltetett járatokat Nagyvárad és Kolozsvár között, de a mai nappal teljesen lezárták a Kolozs megyei Egeres és Kissebes közti pályaszakaszt.

A vasúti személyszállítást végző CFR Calatori korábban azt közölte, hogy január 8-tól kezdődően vonatpótló buszokat üzemeltet majd a két romániai megyeszékhely között, ami a Transtelex korábbi cikke szerint vetett fel kérdéseket, de a válaszokra még várni kell, mert ez egyelőre nem történt meg. Jelenleg napi két vonatpótló buszjárat közlekedik Nagyvárad és Kolozsvár között, mindkettőt az Interregional Calatori működteti, és van egy nagyot kerülő közvetlen járatuk is, melynek a menetideje a megszokott 3 helyett 8 óra.

A bukaresti kormány az uniós finanszírozású országos helyreállítási terv keretében szeretné korszerűsíteni és villamosítani a Kolozsvár és a román-magyar határ közötti több mint 166 kilométer hosszú vasúti pályát úgy, hogy azon 160 kilométer/órás sebességgel haladhassanak a szerelvények. A beruházás becsült értéke 9,36 milliárd lej (711,26 milliárd forint). A román szállításügyi minisztérium 2022 novemberében írta alá a finanszírozási szerződést a CFR SA-val, amely négy szakaszra osztotta a munkálatokat és szakaszonként írt ki pályázatot. A nyertes cégcsoportoknak 42 hónap alatt kell befejezniük a beruházást, azaz 2027 közepéig nem lehet majd vonatozni ezen a szakaszon.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!