Addig vártak a Wizz Air utasai a gép javítására, mire letelt a személyzet munkaideje

2023. július 23. – 21:38

Másolás

Vágólapra másolva

Műszaki okok miatt órákkal későbbre tolódott a Wizz Air Bázelből Budapestre tartó járata, végül azonban el sem indult a repülőgép vasárnap, így az utasok a svájci városban voltak kénytelenek a szállásukról gondoskodni.

Több olvasónk arról számolt be, hogy érdemi információt csak sokára kaptak, több órát a repülőtéren, majd a repülőn várakoztak, mire kiderült, hogy a személyzet munkaideje is lejárt, így csak másnap indul el a gép.

A W62270-es járat eredetileg 13:15-kor szállt volna fel, de már a repülőtérre is késve érkezett gép műszaki meghibásodása miatt ez az első információk szerint egy órával későbbre tolódott.

Kupont kaptak az utasok, csak már nem vették hasznát

Az utasok végül két és fél órával a tervezett indulás után szállhattak fel a gépre, ám ott továbbra is várakozniuk kellett. A beszámolók szerint az egyik ajtóval és a légkondicionálóval volt probléma. Háromnegyed órával később az utasok lehetőséget kaptak arra, hogy legalább a gép mellé kimehessenek levegőzni. Nem sokkal korábban kaptak kupont, amelyet a repülőtéren használhattak volna fel a várakozás ideje alatt, ám ennek az egyébként is csekély 4 frankos kuponnak nem is vehették hasznát, hiszen a repülőtér épületébe ekkor már – illetve, mint később kiderült, még – nem mehettek vissza.

Fél öt után „a pilóta közölte az utasokkal, hogy végre működik a légkondi, de a személyzet kifutott a munkaidőből, így ők mennek a hotelbe pihenni, de azt nem mondta, hogy az utasokkal mi lesz, csak arra kérte őket, maradjanak a gépen” – számolt be egy utas a történtekről.

„Megint pár perccel később jött a hír, hogy a járatot elnapolták, majd holnap kapnak valamikor információt, mikor megy a gép.”

Több utas szerint a Wizz Air-től, vagy a reptértől az utasok semmi más információt vagy segítséget nem kaptak. Mivel a gép csak másnap indult, szállást is kellett intézniük, a Wizz Airtől azonban ehhez sem kaptak segítséget.

A legfrissebb hírek szerint a gép hétfőn, 15:00-kor indul el Bázelből Budapestre.

A Wizz Air korábban is javasolta az utasoknak, hogy telepítsék fel a társaság alkalmazását, mert azon keresztül gyorsan megkapnak minden információt. „Csak épp a legtöbb értesítés késve jött. Például 17:17-kor küldték ki az értesítést, hogy 17:00-ra csúszott az indulás (ekkor már tudták az utasok, hogy nem megy a gép sehova)” – írta egy utas. A Blikk egy hasonló, szombati esetről is beszámolt: a Wizz Air Budapest-Milánó járata szombat éjszaka több mint öt órát késett, majd a kapitány a fedélzeten közölte, hogy kicsúsztak a munkaidőből, ezért az utasoknak meg kell várniuk a készenlétben lévő ügyeletes kollégákat.

A mostani járatról az alábbi kérdéseinkkel fordultunk a Wizz Airhez:

  • Miért csak akkor kapták meg az utasok a kuponjaikat, amikor azokat kompenzációként a várakozásért az akkori állás szerint már nem is használhatták fel?
  • Ha a műszaki javítás okán lehetett tudni, hogy a személyzet ki fog futni a munkaidőből, miért nem értesítették az utasokat előbb, hogy a gép nem is indulhat el aznap?
  • Miért érkeztek késve az értesítések az alkalmazáson is, annyira, hogy már az elküldésük pillanatában sem voltak aktuálisak?
  • Miért nem kaptak az utasok segítséget a szállások biztosításához?

A cég válasza esetén frissítjük cikkünket.

Frissítés: A Wizz Air hétfőn közölte, hogy azért szálltak fel az utasok a gépre, mielőtt még befejeződött volna a gép műszaki javítása, „hogy a járat minél hamarabb fel tudjon szállni, az utasok eljussanak úti céljukra és a személyzet se fogyjon ki a munkaidejéből”. A javítás azonban elhúzódott, „a személyzet számára a légibiztonsági előírások alapján szabályozott munkaidejének lejárta előtt nem sikerült minden technikai problémát elhárítani”, így a gép nem szállhatott volna fel biztonsággal.

A cég elismerte, hogy több üzenet valóban késéssel érkezett meg az utasokhoz és azt is, hogy a kupont akkor kapták meg, amikor annak már nem vehették hasznát.

„…emiatt utólag is elnézést kérünk tőlük.” – közölte a Wizz Air, amely szerint az utasok visszatérítésre is számíthatnak:

„A járat átütemezéséből fakadó szállás és egyéb költségek visszatérítését az érintett utasok a Wizz Air felületein vagy ügyfélszolgálatánál tudják igényelni a számlák másolatának bemutatásával.”

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!