Nem érkeznek az alkatrészek, kényszerszabadságra küldik a Lada dolgozóit

2023. március 31. – 09:08

Másolás

Vágólapra másolva

Oroszország legnagyobb autógyártója, a Ladákat is előállító Avtovaz csütörtökön bejelentette, hogy alkatrészhiány miatt több héttel előrehozza az éves háromhetes nyári szabadságot – írja a Reuters.

Az Avtovaz tulajdonosa eredetileg a francia Renault volt, a háború elindítása után azonban államosította Oroszország. A nyugati szankciók jelentős hatással vannak az orosz autóiparra, mivel az korábban nyugati partnerségekre alapozott. A vállalat most igyekszik máshonnan beszerezni az alapanyagokat, tavaly több mint 200 autóalkatrész pótlására találtak megoldást. Azonban több beszállító is jelezte az Avtovaznak, hogy nem tudja tartani a 2023-ra ígért megállapodásokat.

„Ezen okok miatt 2023 májusának második felétől nem lesz lehetőség kész járművek megszakítás nélküli gyártására”

– közölte a gyár. Az eredetileg július 24-től kezdődő háromhetes nyári leállást ezért előrehozták, így az most május 29-től június 19-ig tart. Ebben az időben az Avtovaz próbál majd új beszállítókat találni, és pótolni a hiányzó alkatrészeket. A vállalat azt állítja, hogy több mint 400 ezer járművet terveznek legyártani az idén, ami kétszerese a tavalyi eladásoknak.

Az orosz állami hírügynökség, a TASZSZ beszámolója szerint az oroszok idén februárban 30 százalékkal többet költöttek autóra, mint januárban. Éves összehasonlításban ugyanakkor az látszik, hogy csökkent az érdeklődés: tavaly februárhoz képest 2023-ban 34 százalékkal kevesebben vásárolnak autót. Idén februárban az autóra költött összes pénz 40 százalékát kínai gyártmányú autókra költötték el az oroszok.

Miután a nyugati márkák kivonultak az országból, az Avtovaz piacvezetővé vált a belföldi piacon. A 2021-ben regisztrált 1,7 millió helyett idén mindössze 660 ezer új autót adnak el Oroszországban. A leépülési folyamat tavaly decemberre nagyjából mélypontjához ért, de már látszik, hosszabb távon a Lada felemelkedését hozhatja a kezdeti összeomlás – a nyugati márkák nélküli orosz autóipart ebben a cikkünkben mutattuk be.

Kapcsolódó
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!