Mint a cukrot, úgy veszik az oroszok a hazai kozmetikumokat, mondjuk más nem is nagyon van

2023. március 18. – 17:20

Másolás

Vágólapra másolva


A háború kitörését követően, 2022 folyamán számos nyugati kozmetikai cég bejelentette kivonulását az orosz piacról, köztük a L'Oreal, Lancôme, Giorgio Armani, Ralph Lauren, Urban Decay, Maybelline NY, Vichy, Wella, Londa, Schwarzkopf, Redken, Kérastase, Guerlain, Dior, Estée Lauder, Make up for ever és mások is.

A gyártók termékei azonban nem tűntek el azonnal a polcokról, egyrészt a háború miatt a kereslet is csökkent irántuk, másrészt a kereskedők elég tetemes készletet halmoztak fel az árához képest általában viszonylag kis helyet foglaló termékekből. Mivel a kozmetikumok egy részének szavatossági ideje hamarosan lejár, sokszor még akciós áron is hozzájuk lehet jutni. Azonban ezek a készletek nem tartanak örökké, és a piaci rést csak részben tölti be a mindvégig vígan folyó szürkeimport.

A megoldást a saját gyártású kozmetikumok jelentik, ezek választéka és forgalma is nőtt 2022. márciushoz képest. Az 1995-ös alapítású orosz Rive Gauche hálózat
a forgalmazott kozmetikai márkáinak számát egy év alatt harmadával növelte, a parfümmárkák és testápolási márkák számát negyedével. A legjelentősebb növekedést a niche parfümök produkálták, a választék több mint 50 százalékkal nőtt.

Közel száz új orosz márka jelent meg az üzletlánc kínálatában, míg csak 45 márka távozott. Az orosz márkák részesedése a kínálatban megduplázódott, és megközelítette a 20 százalékot.

„Egyrészt az orosz márkák értékesítésének növekedését tapasztaljuk, másrészt egyéb országokból – európai államokból, Koreából, Kínából és Indiából – származó márkák léptek be a piacra. A sok ismert márka távozásával egy olyan piaci rés nyílt, amelyet a beszállítók igyekeznek kihasználni. Az orosz piac nagyon vonzó értékesítési csatorna volt és marad is más országok számára” – mondta a cég, de hasonló tapasztalatokról számolt be Oroszország több hálózata is.

Az is általános tapasztalat, hogy a vásárlók elkezdtek spórolni a kozmetikumokon, és a 200-300 rubeles (1000-1500 forint) termékek helyett most 100 rubelért (500 forintért) vásárolnak kozmetikumokat. A legalacsonyabb árú termékek gyártói kétszeresére, háromszorosára növelték eladásaikat.

Kapcsolódó
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!