Végleg kitiltotta járatairól a szombati Budapestre tartó gépen balhézó utast a Wizz Air

2023. február 6. – 19:26

Végleg kitiltotta járatairól a szombati Budapestre tartó gépen balhézó utast a Wizz Air
Fotó: Bakró-Nagy Ferenc / Telex

Másolás

Vágólapra másolva


Sokmilliós kárt okozott, végleg kitiltotta járatairól a szombati, Dzsiddából Budapestre tartó járatán őrjöngő utast a Wizz Air – közölte a Telex kérdésére a cég. A járat egyik magyar utasa Kairó felett bántalmazni kezdte utastársát, majd a személyzet több tagjával szemben is agresszív viselkedést tanúsított, egyiküket meg is ütötte. A Wizz Air információi szerint az utas nem állt semmilyen bódító szer hatása alatt.

A kapitány megszakította útját, és leszállt Kairóban, az útvonalon megadott kitérő repülőterek egyikén. A kairói reptéren az időközben értesített hatóság a veszélyesnek ítélt utast eltávolította a repülőgépről, és elindították ellene az ilyenkor szokásos eljárást.

A szabályszegő utas jelentős, több tízezer eurós kárt okozott a légitársaságnak:

  • a kényszerleszállás miatt módosult a menetrend,
  • megnövekedett az üzemanyag-használat,
  • az utasok számára szállást kellett biztosítani és
  • a mentesítő járatnak is magas költségei voltak.

A pontos összeget azonban a légitársaságnak üzleti okokból nem áll módjában megosztani, behajtásának módjáról pedig a hatósági eljárás lezárulásáig nem tud nyilatkozni. A Wizz Air megteszi a szükséges jogi lépéseket a szabályszegő utassal szemben,

akit a légitársaság járatairól végleg eltiltottak, hogy ilyen eset a jövőben ne ismétlődhessen meg.

A járaton utazók hiába fordulnak esetleg kártérítésért a légitársasághoz, az eset ugyanis vis maiornak számít, ilyenkor a cég a szállást, transzfert és a többi olyan dolgot biztosítja, amit például késés, járatkimaradás esetén is kell.

„A Wizz Air az érintett utasoktól elnézést kér a késésért és az esetleges kellemetlenségért, de továbbra is minden esetben az utasok, illetve a személyzet biztonsága az elsődleges, így a velük szemben elkövetett agresszió minden lehetséges formájával szemben zéró toleranciát alkalmaz a légitársaság, és mind a szóbeli, mint a tettleges agresszió ellen szigorúan fellép” – írta a Wizz Air.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!