Amerikában egymilliárd dolláros reklámkampányt indítanak Jézus „újrabrandelésére”
2023. február 6. – 11:27
Az idei Super Bowl reklámjai közt nem csak az új szóvivőt alkalmazó M&M's arculata debütál majd. Jézust és üzeneteit is megpróbálják egy fiatalosabb, kézzelfoghatóbb „arculatba” csomagolni – írja a Rawstory.
A következő három évben egy egymilliárd dolláros, többnyire ismeretlen forrásból támogatott kampányban reklámozzák majd Jézust az Egyesült Államokban. A „He Gets Us” kampány néhány hónapja vette kezdetét az USA-ban. A február 12-i Super Bowlon újabb része mutatkozik majd be. A Religion News Service jelentése szerint a két Super Bowl-hirdetés, ami „Jézus márkáját váltja majd meg”, 20 millió dollárba kerül. A kampány egyik támogatója állítólag a jobboldali milliárdos David Green, aki abortusz- és LMBTQ-ellenes szervezetek alapítója is.
Csak a következő időszakban 100 millió dollárt költenének a Jézust „a megosztó időkben is befogadóként” bemutató kampányra.
Kiemelték, hogy a kampánnyal egyik politikai oldalt sem szeretnék segíteni. A fiatalokat szeretnék megszólítani, akik egyre inkább eltávolodnak a vallásoktól.
A kampányt támogató adományozók többsége egyelőre névtelen maradt. 2022 elején a szervezők csak annyit közöltek a Religion News Service-szel, hogy a finanszírozás „hasonló gondolkodású családoktól származik”. „Ők mind azt szeretnék, hogy a bibliai Jézusnak a mai kultúrában is ugyanolyan jelentősége és hatása legyen, mint a 2000-es évek előtt volt.” A kampányon dolgozó cégek egyikének vezetője arról beszélt, hogy azért kezdenek a „He Gets Us” kampányba, hogy Jézust olyan hitelesen mutathassák be a piacon is, ahogy a Bibliában is szerepel.
Többen is kritizáltak a Jézusról szóló reklámkampányt, mondván, Jézus sem szeretné, hogy ennyi pénzt költsenek a reklámozására. Azzal pedig, hogy szélsőjobboldali szereplők jelentek meg a kampány mögött, sokak szerint nem az egységet, hanem a széthúzást erősíthetik majd.