Ártatlannak vallotta magát a magyar mozdonyvezető, aki a halálos münchendorfi balesetben a vonatot vezette

2023. január 24. – 11:42

Ártatlannak vallotta magát a magyar mozdonyvezető, aki a halálos münchendorfi balesetben a vonatot vezette
A Münchendorf közelében történt vonatbaleset helyszíne – Fotó: Bezirksfeuerwehrkommando Mödling

Másolás

Vágólapra másolva

Ártatlannak vallotta magát a bíróság előtt a magyar állampolgárságú mozdonyvezető, aki a tavaly májusi, Münchendorf közelében történt balesetben a vonatot vezette, írja az osztrák Kurier. A balesetben egy ember életét vesztette, hárman súlyos (köztük a magyar mozdonyvezető), huszonnégyen pedig könnyebb sérüléseket szenvedtek.

Frissítés 12:30

Egyelőre nem jogerős ítéletben „közösség gondatlan veszélyeztetése” miatt hat hónap feltételes szabadságvesztésre ítélte a bíróság a mozdonyvezetőt – írja a Kurier.

A bűncselekmény maximális büntetése három évig terjedő szabadságvesztés is lehetett volna, a bíró az enyhe büntetést „a körülmények rendkívül szerencsétlen láncolatával” magyarázta. „Rendkívül kicsi annak a valószínűsége, hogy a jelzőberendezés meghibásodott volna” – tette hozzá.

A sértettek 2500 eurós kártérítést kaptak. Az áldozatok és családjaik fennmaradó, több mint 60 ezer eurós követelését polgári jogi eljárás alá vonták.

Korábban írtuk:

A Sopronkeresztúr–Sopron–Bécs–Pozsonyligetfalu-vonalon közlekedő vonat Bécs felé tartott, amikor május 9-én este Münchendorf település közelében kisiklott. Két vagon leszakadt a szerelvényről, lecsúszott a vasúti töltésről, és az oldalán állt meg. A vonaton a mozdonyvezetőn kívül 56-an utaztak.

A bécsújhelyi ügyészség szerint az 52 éves mozdonyvezető felelős a tragédiáért, emberi mulasztással vádolják. A vád szerint a mozdonyvezető figyelmen kívül hagyta, hogy a pályaszakaszon 60 km/órás korlátozás volt érvényben, és a kisiklás előtt ennél jóval gyorsabban, 145 km/órás sebességgel haladt. A mozdonyvezető ügyvédje szerint viszont technikai hiba történt, hiányzott egy biztonsági berendezés, és ez vezetett a balesethez. „Emberi tragédia történt, amit az ügyfelem mélységesen sajnál, de ez nem jelenti azt, hogy őt terheli a felelősség.”

A 2019-ben átadott szakaszon akár 160 km/órás sebességgel is haladhatnak a vonatok. A felújítás óta vágányváltásra is lehetőség van, de csak 60 km/órás sebességnél. Kérdés, hogy a baleset idején vágányváltásra volt-e állítva a váltó.

A téma érzékenysége miatt ebben a cikkben nem jelenítünk meg reklámokat.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!