Magyar az ausztriai halálos vonatbaleset súlyosan sérült mozdonyvezetője

2022. május 10. – 18:56

Másolás

Vágólapra másolva

Magyar állampolgárságú a hétfőn kora este kisiklott GYSEV-vonat mozdonyvezetője, akit kritikus állapotban, mentőhelikopterrel szállítottak egy bécsi kórházba a balesetet követően, írja a Kurier. A Heute szerint az 52 éves férfi állapotát azóta sikerült stabilizálni.

A Sopronkeresztúr (Deutschkreutz) – Sopron – Bécs – Pozsonyligetfalu (Bratislava-Petržalka) vonalon közlekedő vonat, amely Sopron irányából tartott Bécs felé, amikor megtörtént a szerencsétlenség, hétfőn este fél hét körül Münchendorf település közelében siklott ki. A vonaton a mozdonyvezetőn kívül 56-an utaztak. Két vagon leszakadt a szerelvényről, lecsúszott a vasúti töltésről, és az oldalán állt meg.

A balesetben egy ember életét vesztette, hárman (köztük a magyar mozdonyvezető) súlyos, kilencen pedig könnyebb sérüléseket szenvedtek. A Kronen Zeitung szerint a könnyű sérültek között is vannak magyarok. A rendőrség szóvivője szerint a mozdonyvezetőt hidraulikus feszítő-vágóval kellett kiszabadítani a vezetőfülkéből, annyira összeroncsolódott a mozdony eleje.

A baleset halálos áldozata a vonat alá szorulva vesztette életét, emiatt csak kedd reggel tudták őt azonosítani a hatóságok. Az áldozat egy 25 éves kismartoni hegedűművész, egy ismert osztrák gitárművész fia a Kurier szerint.

A hatóságok a helyszínen lefoglalták a mozdony tachográfját, mely egyebek mellett a vonat sebességét rögzíti. A baleset vizsgálatára rálátó bennfentesek szerint műszaki és emberi hiba kombinációja okozhatta a szerencsétlenséget.

A szakaszt, ahol a magyar–osztrák üzemeltetésű GYSEV kisiklott, 2019-ben adták át. A vonalon azóta 160 km/h-val lehet haladni (ilyen gyorsan tud haladni az érintett Ventus motorvonat is). A kétvágányú vasúti pálya ezen szakaszán 2019 óta a vágányváltás is lehetséges, azonban legfeljebb 60 km/h-s sebességnél, nyilatkozta az osztrák államvasutak, az ÖBB szóvivője.

A vonat kisiklása előtt közvetlenül jóval 100 km/h feletti sebességgel haladt. Egyelőre nem tudni, hogy a szakaszon a váltó vágányváltásra volt-e állítva. Ha igen, az megmagyarázná a balesetet a szakértők szerint.

A téma érzékenysége miatt ebben a cikkben nem jelenítünk meg reklámokat.

Támogasd a Telexet! Nekünk itt a Telexnél a szabad sajtó azt jelenti, hogy politikusok, oligarchák nem befolyásolhatják azt, miről írunk, miről nem, kivel dolgozunk, vagy kivel nem. A szabad sajtó nekünk kritikusságot, korrektséget, kíváncsiságot jelent. Hogy a közérdekű sztorikról beszámolunk, hogy mindig oda megyünk, ahol a dolgok történnek.

Nem egyszerű a munkánk, van, hogy falakba ütközünk: nem válaszolnak a megkereséseinkre, kordonokkal zárnak el, hogy ne tehessünk fel kérdéseket. Ha szeretnéd, hogy ennek ellenére is kitartóan kérdéseket tegyünk fel, hogy megmutathassuk a lehető legtöbbféle álláspontot, a legtöbb tényt és bizonyítékot, támogasd a munkánkat!
Támogatom