Kína a hóna alá csapja az orosz autópiacot

2022. december 9. – 23:00

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

A korábbi tízről harminc százalék fölé bővült a kínai autógyártók részaránya az orosz újautó-piacon, az idei év második felére, miután a nyugat-európai cégek sorra kivonultak az országból a Ukrajna ellen indított háború kezdetét követően. A Reuters összefoglalója szerint a Haval, a Chery, vagy éppen a Geely eladásai novemberben meghaladták a 16 ezer példányt, ami az előző év azonos időszakában regisztrált mennyiség kétszerese. Beszédes az is, hogy az elmúlt hónapban mindössze 46 ezer új autót adtak el a 143 millió lakosú Oroszországban.

A cikk arra is emlékeztet, hogy bár a Renault-tól egy rubelért átvett Moszkva melletti üzemben gyártott autókra Moszkvics embléma kerül és a gyár új üzemeltetői tagadják, az ott készülő gépkocsik valójában szintén kínai eredetűek, a JAC Motors termékei.

Oroszországban idén várhatóan 61 százalékkal kevesebb új autót adnak majd el, mint tavaly. Részben ez magyarázza a kínai márkák szerepének erősödését, ugyanakkor a 600 ezresre zsugorodó piacon másfajta folyamatok is zajlanak, hiszen amint azt az Automotive News Europe orosz forrásokra hivatkozva írja, 2023-tól a Ladákat gyártó AvtoVAZ veheti át az egykor a Nissan tulajdonában lévő szentpétervári üzemet.

Kapcsolódó
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!