Az Egyesült Királyságban betiltották az Adidas reklámját, ami meztelen női melleket ábrázolt
2022. május 11. – 09:23
Az Egyesült Királyság reklámfelügyelő hatósága (ASA) betiltotta az Adidas reklámkampányát, amelyben a cég női sportmelltartóit reklámozta meztelen mellekkel, írja a Guardian. A hatóság szerint a képek tárgyiasították a nőket, a cég azzal védekezik, ők a különböző formák és méretek ünneplésére, valamint a sokszínűség illusztrálására szánták a kampányt.
A formabontó marketingfogás korábban az Instagram szűrőjén se ment át, ott a mellbimbókat kitakarták, míg a Twitteren a cenzúra nélküli fotó jelent meg. A hirdetés szövege szerint „bármilyen méretű és formájú is a női mell, megérdemli a megfelelő tartást és kényelmet.”
Az ASA szerint a hirdetések indokolatlanok, szexualizálják, testrészekre redukálják és tárgyiasították a nőket, károsak és sértők, ráadásul olyan helyen jelentek meg, ahol gyerekek is láthatták őket.
A sportruházati cég elmondta, a modellek önként jelentkeztek, hogy szerepeljenek a kampányban, és a személyazonosságuk védelme érdekében megvágták a képeket. Hozzátették, a hirdetéseket nem helyezték el plakátokon iskolák vagy vallási helyszínek közelében, és nem gondolják, hogy a képek szorongást okoznának a gyerekeknek.
A hatóság ezzel szemben azzal érvel a tiltás mellett, hogy a hirdetésekben a melleken volt a fő hangsúly, magukra a melltartókra csak a kísérő szöveg utalt, ezért szerintük a képek öncélúan ábrázolják a meztelenséget.