Az Anheuser-Busch InBev pénteken közölte, hogy eladja az AB InBev Efes orosz vegyesvállalatban lévő részesedését. Ez 1,1 milliárd dolláros értékvesztést eredményez az első negyedéves eredményében.
A világ legnagyobb, belgiumi székhelyű sörgyára a rivális Carlsberg és a Heineken hasonló lépései után jelentette be lépését. Márciusban az AB InBev (BUD) már felfüggesztette a Budweiser márka oroszországi értékesítését, követve más nagy sörgyártók példáját.
Az AB InBev számos országban bevezette a Csernigivszkét, Ukrajna legkedveltebb sörmárkáját, köztük az Egyesült Királyságban és Németországban, Belgiumban, Franciaországban, Hollandiában, Dániában, Ausztriában, Lengyelországban, Olaszországban, Kolumbiában és Brazíliában, sőt további országokban is tervezik azt. Minden ebből származó nyereséget humanitárius segélyekre fordítják, és azt is vállalták, hogy ilyen célra legalább 5 millió dollárt fordítanak.
A cég továbbra is gondoskodik alkalmazottairól azok családjairól, tanácsadással, lakhatási és a pénzügyi támogatással, valamint adományukat juttat el a segélyszervezetnek is, élelmiszert, takarókat, orvosi felszereléseket és 3 millió kanna ivóvizet biztosítva az Ukrajnai sürgősségi ellátásban.