A világ legnagyobb repülője, az An-225 Mrija is megsemmisült az Ukrajna elleni orosz támadásban

2022. február 27. – 16:36

frissítve

A világ legnagyobb repülője, az An-225 Mrija is megsemmisült az Ukrajna elleni orosz támadásban
Az An-225 Mrija 2021. október 5-én az isztambuli repülőtéren – Fotó: Muhammed Enes Yildirim / Anadolu Agency / Getty Images

Másolás

Vágólapra másolva

Az ukrán és orosz erők között csütörtökön, a Kijev közelében található Hosztomeli, más néven Antonov repülőtéren kezdődött, több napig zajló harcok eredményeként megsemmisült a világ legnagyobb repülőgépe, a teherszállító An-225 Mrija, erősítette meg a hírt Dmitro Kuleba ukrán külügyminiszter.

Kuleba után nem sokkal Ukrajna hivatalos Twitter-oldala szintén megerősítette, hogy a Mrija megsemmisült a repülőtéren. Azt írták, hogy újraépítik a gépet – ez várhatóan 3 milliárd dollárba kerül majd.

A repülőgépet üzemeltető Antonov cég legutóbb február 25-én, pénteken annyit közölt, hogy a 24-i információk szerint a gép még sértetlen volt.

Kuleba Twitter-üzenete előtt nem sokkal, vasárnap Twitteren olyan légifelvételek kezdtek keringeni, amelyek egy, az An-225 tárolására használt hangárban lángoló repülőgépet mutatnak. Később egy műholdfelvételt is kiadott az amerikai Maxar, amelyen a kiégett, még füstölgő hangár látható.

Az An-225 kiégett hangárja műholdfelvételen – Fotó: Maxar Technologies / Reuters
Az An-225 kiégett hangárja műholdfelvételen – Fotó: Maxar Technologies / Reuters

Az első felszállását 1988. december 21-én végrehajtó An-225-öt a szovjet űrprogram kiszolgálására fejlesztették ki, fő feladata a Buran űrsikló és az Enyergija hordozórakéta részegységeinek a szállítása volt. A 640 tonnás maximális felszálló tömegével a világ legnehezebb repülőgépének számító An-225 250 tonna hasznos teher szállítására volt képes, a terhet akár a törzsön belül, vagy – mint például a Buran esetében – a törzs fölött is el lehetett helyezni.

A repülőgép 84 méter hosszú, 18, méter magas és 88,4 méter szárnyfesztávolságú volt. A gépből egy darab készült el teljesen, egy részben megépült, hangárban tárolt változatáról 2016-ban úgy döntöttek, hogy a kínai export miatt befejezik, ám ez azóta sem történt meg.

Kapcsolódó
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!