Külföldi ügynökké nyilvánították Oroszországban a vezető független tévécsatornát

2021. augusztus 21. – 07:57

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Külföldi ügynökké nyilvánították a Dozsgy nevű, már kizárólag az interneten sugárzó független tévécsatornát pénteken Oroszországban, írja az MTI. Az igazságügyi minisztérium jelentette ezt be.

Natalja Szindejeva, a csatorna vezetője tisztességtelennek nevezte a lépést, ami tovább nehezíti a munkájukat, és eltántoríthat több vállalatot attól, hogy náluk hirdessenek. Azt mondta: maximálisan átlátható volt a tájékoztatásuk a finanszírozásukkal kapcsolatban, közzétettek minden pénzügyi dokumentumot.

„Ostoba döntés. Nem vagyunk külföldi ügynökök, egy médiaorgánum vagyunk, amely tizenegy éve jelen van Oroszországban, és amelyet mindenki ismer, így a döntéshozók is” –

mondta az AP amerikai hírügynökségnek. Hozzátette, hogy fellebbezni fognak, és remélik, hogy a nézőik nem hagyják el őket.

A Dozsgy mellett a Vázsnije Isztorii oknyomozó portált, illetve hét újságírót is külföldi ügynöknek minősítettek. A vonatkozó orosz törvény értelmében ez azzal jár, hogy az anyagaik csak megjelöléssel terjeszthetők: fel kell tüntetni mindegyiken, hogy más államok érdekeik szolgálják.

A Dozsgy gyakran élesen bírálta az orosz hatóságokat, rendszeresen tudósított tüntetésekről, és részletesen foglalkozott például a tavaly nyáron megmérgezett, majd idén bebörtönzött Alekszej Navalnij ellenzéki politikus ügyével is.

A Kreml júniusban megvonta a tévécsatorna akkreditációját arra hivatkozva, hogy a támogatták év elején a Navalnij melletti, engedély nélküli demonstrációkat. Ezt a Dozsgy tagadja.