Kiakadtak a moldvaiak, mert egy német cég egzotikus népnek nevezte őket a reklámjában
2021. augusztus 19. – 07:13
frissítve
Volt, akinél kiverte a biztosítékot, más épp az ezzel keltett hírverés miatt zseniálisnak tartotta azt a reklámkampányt, amelyet egy német cég indított el Romániában. Temesváron az alábbi szöveggel jelent meg az óriásplakát:
„A diverzitás azt jelenti, hogy a legegzotikusabb emberekkel dolgozunk. Moldvaiakkal, például.”
Az érintett moldvaiak képviseletében felszólalt a jászvásári történész, Dorin Dobrincu, aki gorombaságnak minősítette a reklámot, és hozzá hasonlóan nyilatkozott Dan Radu, a Moldva Fejlesztéséért Mozgalom Egyesület alapítója is – írta a Transindex.ro.
A német tulajdonú, hajtáslánc-technológiákkal foglalkozó Vitesco Technologies szerint szó sincs gúnyolódásról, csupán humorral beszéltek arról, hogy a sokszínűség fontos, senkit nem akartak megsérteni.
Az erdélyiek is egzotikusak
A vállalat kommunikációs igazgatója a Redditen elmondta, hogy egy németországi kampányból inspirálódtak, ahol az eredetiben a bajorokat nevezték egzotikusnak.
Ráadásul Romániában sem csak a moldvaiak egzotikusak: az országban hétféle szöveggel készültek a reklámjaik: a temesváriakban a moldvaiak szerepelnek egzotikusként, a jászvásáriakban az oltyánok és az erdélyiek, míg a szebeniekben a bánátiak az egzotikusak.
„A humor az intelligens emberek kiváltsága, akikkel együtt dolgozunk és együtt fogunk dolgozni. Moldovai vagyok magam is, és büszke vagyok a származásomra” – idézte az igazgatót a Transindex.ro.