Bocsánatot kért, törölte spanyol reklámját a Snickers, miután többen homofóbnak nevezték
2021. augusztus 7. – 16:34
frissítve
Visszavonta spanyolországi reklámját, és bocsánatot is kért a Snickers csütörtökön, miután rengeteg internetező, egy LMBTQ-szervezet, sőt, az egyenlőségért felelős spanyol miniszter, Irene Montero is inszenzitívnek és homofóbnak nevezte – írja a CNN.
A videóban egy elég extravagáns, gyakran női ruhákat viselő spanyol influenszer, a korábban a Big Brother nevű valóságshow miatt ismertté vált Aless Gibaja szerepel, aki magas hangon affektálva erősíti meg a strandon egy pultosnak, hogy egy „szexi narancslevet” rendelt, méghozzá A, B és C-vitaminnal, aztán csókot is lehel felé. Férfi barátja ledöbbenve nézi az egészet, a pultos pedig narancslé helyett egy Snickers jégkrémet ad neki, amitől Gibaja egy harapás után egy nagydarab, szakállas férfivá változik.
Barátja erre megkérdezi, hogy jobb-e, mire mély hangon annyit mond, hogy jobb, a reklám végén pedig lényegében a magyar Snickers-reklámokból ismert „Ki vagy, ha éhes vagy?” spanyol verziója látható. A reklámot még július végén kezdték el sugározni Spanyolországban, de csak csütörtökön lett belőle botrány, akkor viszont hirtelen rengetegen fejezték ki nemtetszésüket miatta. A reklám üzenete sokak szerint homofób volt, a helyzetet pedig az is rontotta, hogy Spanyolországban az utóbbi időben egyébként is megszaporodtak a melegellenes támadások.
Irene Montero, az egyenlőségért felelős spanyol miniszter Twitteren feltette a kérdést, hogy vajon kinek jutott eszébe, hogy a homofóbiából üzleti stratégiát csináljon. Mint írta, a spanyol társadalom alapvetően elfogadó és sokszínű, és reméli, hogy hamarosan azok is toleránsak lesznek majd, akik arról döntenek, hogy milyen reklámokat látnak és hallanak a spanyol emberek a tévében. A legfőbb spanyol LMBTQ-szervezet csütörtökön arról írt, hogy szégyenteljes és csalódást keltő az, hogy sok cég továbbra is fenntartja a sztereotípiákat és a homofóbiát, és felajánlotta, hogy legközelebb szívesen segít ilyen helyzetben.
A Snickers spanyol szárnya Twitteren kért bocsánatot a reklám miatt. Mint írták, nem akartak stigmatizálni vagy megsérteni egy csoportot sem, ebben a konkrét reklámban az volt a céljuk, hogy bemutassák egy könnyed, barátságos módját annak, hogy az éhség hogy tudja megváltoztatni az ember hangulatát. Az már véleményes, hogy ez mennyire sült el jól, de ha visszagondolunk a Magyarországon futó Snickers-reklámokra, nem elképzelhetetlen, hogy ez volt a cél, a csokigyártó legalább nyolc-tíz éve konzekvensen ugyanilyen reklámokat gyárt.
A Snickers végezetül hozzátette, hogy sajnálják a félreértést, és annak érdekében, hogy nehogy káros üzeneteket sugározzanak, leveszik a reklámot a műsorról.
Aless Gibaja is reagált a botrányra, ő egy Instagram-sztoriban kért bocsánatot mindenkitől, akit esetleg megsértett a reklámmal. Mint mondta, soha senkinek nem akart ártani, ő mindig a tiszteletben, az egyenlőségben és a toleranciában hitt, és ez a jövőben sem lesz másként.
A botrány néhány héttel azután tört ki, hogy a spanyol A Coruna városának egyik klubjában halálra vertek egy 24 éves meleg ápolót, Samuel Luizt, a támadás hátterében pedig több szemtanú szerint is a homofóbia állt. A július eleji támadás nyomán többek közt Madridban és Barcelonában is tüntettek az LMBTQ-közösség védelmében, és elítélték az ellenük irányuló támadásokat.