Álhírnek tartja az EU az uniós biztos korrupciós ügyét, amely végigfutott a kormánysajtón

2021. május 07. – 19:10

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Visszautasítással reagált az Európai Unió bizottságának szóvivője azokra a magyar kormánypárti sajtón is végigfutott hírekre, amelyek szerint a bizottság ciprusi tagja négymillió eurós kenőpénzt vett át gyógyszercégektől. Erről először a kormányközeli Mediaworks holding bulvárrészlegéért felelős Ómolnár Miklós Feketén Fehéren nevű videóblogja számolt be, majd „az elrontott európai uniós vakcinaszerződéseket aláíró egészségügyi biztos, Sztella Kiriakidisz” ügyéről ennek alapján írt a Magyar Hírlap és a kormányközeli sajtóorgánumok további sora.

Pénteken az exjobbikos, jelenleg független Volner János – aki legutóbb kétharmadhoz segítette a kormánypártot, lehetővé téve, hogy több ezermilliárdos állami vagyon Fidesz-közeli alapítványokba vándoroljon át – egyenesen eltitkolt EU-s korrupcióról beszélt.

Ez eltitkolás bizonyságát eszerint az erősíti, hogy a hír valódi sajtóorgánumokban nem jelent meg külföldön sem. Az Origo egy a kormánypárti felület által ciprusinak mondott orgánumot idéz, ám a Cirgogreco.gr, görög és „gyakorlatilag nem létező hírportál, senki nem olvassa” – írta a Hvg.hu az EUrológusnak adott görög újságírói nyilatkozat alapján.

Vagyonnyilatkozati kérdés azért van

A kormánypárti sajtónak az uniós biztos korrupciós ügyéhez az alapanyagot valójában egy zöldpárti német képviselő érdeklődése adta. Sven Giegoldnak feltűnt, hogy Kiriakidisz férje nem tüntette fel vagyonnyilatkozatában azt, hogy ő az elnöke a Malaro Rt.-nek, amely még korábban hitelt kapott a 2018-ban – tehát a koronavírus és Kiriakidisz uniós biztosi kinevezése előtt – csődbe ment Ciprusi Szövetkezeti Banktól. (A magyar kormánypárti sajtó arról írt, hogy Kariakidisz ettől a pénzintézettől kapta a kenőpénzt, ám ez épp annak jóval korábbi megszűnése miatt nem lehetséges.)

Giegold április elején bizottsághoz fordult a hiányos vagyonbevallással kapcsolatban. Egyelőre nem kapott választ, ám a bizottság jelezte, ezt a hathetes határidőn belül teljesíteni fogja.

A bizottságnak írt levelét Giegold hozta nyilvánosságra, ezután jelent meg a korrupcióról szóló hír a kevéssé olvasott görög Circo Grecón, amelyre a magyar kormánypárti sajtó hivatkozott.

Az EU bizottságának szóvivője az Eurológusnak azt nyilatkozta, hogy Kiriakidisz „fenntartja a rendelkezésére álló valamennyi jog eszköz igénybevételének jogát”. Az Európai Bizottság „a leghatározottabban visszautasítja” a „rágalmazó, megalapozatlan” híreket – közölte Stefan de Keersmaecker bizottsági szóvivő.

A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!
A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!