Több tucat sofőr nem tudta becsukni vagy kinyitni az autóját egy angliai Tesco parkolójában

2021. március 1. – 23:58

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Múlt héten különös dolog történt egy angliai Tesco-parkolóban: több tucat vásárló szembesült azzal a problémával, hogy bizonyos időszakokban valamiért nem működött megfelelően az autójuk központi zárjának távirányítója, így nem tudták kinyitni vagy bezárni a kocsijukat, írta a BBC.

Az észak-hertfordshire-i rendőrségre három nap alatt mintegy száz bejelentés érkezett a megmagyarázhatatlannak tűnő jelenségről. A rendőrök ki is mentek a roystoni szupermarkethez szétnézni, és arra kérték az embereket, ne essenek pánikba, ha nem tudják kinyitni az autójukat, hanem jelentsék az esetet a Tesco ügyfélszolgálatának, ahol további útmutatást kapnak.

A Facebook-oldalukon azt írták, a brit kommunikációs iparág szabályozó kormányhivatalával, az Ofcommal együtt vizsgálják az ügyet. Egyelőre nem feltételezik, hogy valaki szándékosan okozott volna kellemetlenséget a vásárlóknak, és egyetlen autót sem próbáltak meg ellopni ez idő alatt.

„A távirányítóm nem működött, mások nem tudták leállítani a riasztójukat, és még legalább három másik autó riasztója is bekapcsolt” – mondta egy nő a Sun beszámolója szerint. A BBC hétfőn arról számolt be, hogy a vizsgálók nem tudják, hogy mi okozhatott zavart a távirányítók működésében. Az Ofcom szóvivője közölte, hogy a vizsgálatukat már le is zárták.

Közleményükben azt írták, hogy a rendőrség egyik tisztje február 26-án kereste meg a hivatalt a nagy számú eset miatt. „A probléma jellege és mértéke miatt kiemelt ügyként kezeltük, és fél órán belül egy mérnököt küldtünk a helyszínre. A vizsgálathoz spektrumanalizátort használtunk, egy olyan berendezést, amely észlel minden olyan rádiójelet, amelynek nem lenne szabad ott lennie. Azonban a mérés pillanatában a probléma nem ismétlődött meg, a tulajdonosok így lezárhatták vagy kinyithatták az autóikat. Arra kértük a szupermarket munkatársait, hogy a hétvégén is rögzítsék, ha a vásárlóik újra ilyen problémát tapasztalnak.

Február 28-án, vasárnap újabb hívást kaptunk arról, hogy egy vásárló nem tudott beszállni az autójába. Ugyanaz a mérnökünk újra felkereste a parkolót, ám ezúttal sem találta meg a probléma forrását. A vizsgálatok alapján úgy tűnik, nem az autókkal van a gond, hanem szélesebb körű interferencia okozhatja a jelenséget.

Nehéz megmondani, hogy konkrétan mi okozhatta, de valószínűleg valamilyen ártalmatlan és véletlen egybeesésről van szó. Korábban vizsgált esetekben hibás ajtócsengők okoztak ilyen gondot. Tehát a vásárlók megnyugodhatnak, valószínűleg nem rossz szándék áll a jelenség mögött” – írja az Ofcom közleménye.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!