Az olasz versenyhatóság hétmillió eurós pénzbüntetésre ítélte a Facebookot a felhasználók adatainak felhasználásáról szóló elégtelen tájékoztatás miatt – írta az MTI.
A hatóság szerint a Facebook nem tájékoztatta kellő mértékben az oldalára regisztrálókat adataik felhasználásának módjáról. Hozzátették: a közösségi oldal nem hajtotta végre az AGCM által 2018-ban bevezetett intézkedéseket.
Az olasz versenyhatóság szerint a felhasználók az elégtelen információ miatt nem tudták megkülönböztetni, hogy mely adataikat használják fel célzott hirdetésekhez és melyeket ahhoz, hogy például könnyebben találjanak meg más felhasználókat.
A Facebook egy meg nem nevezett szóvivője a dpa német hírügynökségnek elmondta: azért nem hajtották végre a 2018-as intézkedéseket, mert jelenleg is folyamatban van egy ellenük benyújtott felülvizsgálati kérelem tárgyalása. A Facebook ezenkívül megváltoztatta a felhasználási feltételeit, hogy tisztázza, miként használják fel az adatokat – tette hozzá.
A napokban írtunk arról, hogy legyen szó adófizetésről, a szólásszabadság védelméről, a felhasználói adatokról, a felhasználók döntési lehetőségeinek bővítéséről, a piaci monopolhelyzet kezeléséről, a szabad verseny segítéséről, a hagyományos média kompenzálásáról vagy éppen a feldarabolás belengetéséig elmenő trösztellenes törekvésekről, a Facebook körüli szabályozási kérdések minden korábbinál forróbbak lesznek 2021-ben. És nem csupán a Facebook, hanem a Google, az Amazon, az Apple és a Microsoft is érintett mindebben. További részletek ebben a cikkünkben.