A nemzetközi sajtót is bejárta a „kanos magyar” híre

2020. december 02. – 12:59

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Kedd estére a belga és a magyar után a nemzetközi sajtóhoz is eljutott Szájer József brüsszeli illegális szexpartizásának híre. A botránnyal gyakorlatilag minden nagyobb angolszász sajtótermék foglalkozott.

A BBC-n „Szájer József: Lemondott a magyar EP-képviselő, miután állítólag megszökött egy meleg orgiáról” címmel jelent meg cikk, mely kedd este az ötödik legolvasottabb anyag volt a világ egyik legelismertebb hírportálján. A cikkben kiemelik, hogy Szájer úgy vett részt a bulin, „melyet a belga média meleg szexpartiként jellemez”, hogy közben az LMBTQ-ellenes Fidesz egyik vezető tagja.

A legolvasottabb brit bulvárlap, a Sun az „LMBTQ-ellenes párt házas EP-képviselője az ablakon kiugorva menekült a 20 fős orgiáról” címet adta kedd délutáni írásának. A cikkben egy ponton nemes egyszerűséggel csak „a kanos magyar”-ként hivatkoznak Szájerre. A másik nagy brit bulvárlap, a Daily Mail pedig arról ír, hogy Szájert akkor kapták el a rendőrök, „amikor épp az ereszcsatornán csúszott lefelé”. Az oldal azt is kiemeli, hogy a botrány a lehető legrosszabbkor jött a Brüsszellel a jogállamiság miatt vitában álló Orbán Viktornak.

Az Atlanti-óceán másik oldalán a New York Times arról ír, hogy Szájer azután kényszerült lemondásra, hogy részt vett egy járványügyi korlátozásokat megszegő partin Brüsszelben, amin rajtaütött a rendőrség. Kiemelik, hogy Szájer közleményében nem kommentálta a belga média azon értesüléseit, hogy a belga főváros melegnegyedében rendezett orgián kizárólag férfiak vettek részt. A lap megemlíti, hogy nem ez az első alkalom a közelmúltban, hogy egy fideszes politikusnak szexbotrány után kell lemondania, utalva Borkai Zsolt adriai orgiájára, mely a 2019-es önkormányzati választások előtt szivárgott ki.

A Washington Post azt emelte ki, hogy a szexpartizó Szájer volt az egyik atyja a 2011-es alaptörvénynek, mely a Human Rights Watch szerint diszkriminál az LMBTQ közösség ellen, és limitálja a nők jogait. A Business Insider honlapján a „Lemondott egy melegellenes magyar politikus, akit elkaptak a rendőrök, miközben az ablakon keresztül menekült egy 25 fős orgiáról” című írás a kedd este legolvasottabb anyaga volt, de a Daily Beast baloldali bulvárlap címlapján is kiemelkedő helyen szerepelt Szájer orgiájának híre.

A fenti lapokon kívül a brüsszeli szexpartival részletesen foglalkozott a Politico, a Telegraph, a Financial Times, az Independent, a Mirror, a Daily Express, a Vice és a Hill is, a Guardian pedig két cikkében is elemezte a történteket.

Legfrissebb híreinkért kattintson ide>>>