A Telex a hirdetők számára is az egyik legértékesebb híroldal

2023. október 20. – 09:00

Másolás

Vágólapra másolva

A Telex a legnagyobb magyarországi közösségi híroldalként jelentős részben olvasói támogatásokból működik, emellett ugyanakkor meghatározóak a hirdetési bevételek is, sőt mára bevételeink nagyobb részét adják. Ezek nélkül éppúgy nem tudnánk fenntartani az újságot, mint a támogatások nélkül. Éppen ezért örömteli, hogy a Gemius AdReal szeptemberi adataiból kiderül, a Telex a minőségi hirdetések szempontjából is az elsők között szerepel, több mutatóban piacvezető a híroldalak között. Az AdReal térnyerésével a hirdetők egyre nagyobb figyelmet fordíthatnak arra, hogy a mennyiség mellett a minőség is fontos szerepet kapjon a hirdetési felület kiválasztásánál.

A Gemius új paneles mérése szerint a Telex nemcsak a globális digitális szereplőkhöz, közösségi platformokhoz képest, de a hazai hírportálok között is az egyik legerősebb oldal a hirdetések minőségi mutatóiban. A Telex olvasói kevés hirdetéssel találkoznak, azok láthatósága ugyanakkor kimagasló. Itt a legnagyobb a minőségi hirdetések aránya, és leginkább bizalmat keltő a hirdetési környezet.

A Gemius AdReal paneles mérésében 8500 számítógépes és 1064 mobil paneltag vesz részt, és kifejezetten a reklámokról gyűjtenek be adatokat, a kutatás a 16-75 éves internetezőkre reprezentatív. Az AdReal régi hiányt pótol az online piacon, egy a tévés méréshez hasonló eszköz, ami jelentősen javítja az online reklámpiac átláthatóságát: segítségével minőségi mutatók alapján vethető össze az egyes oldalak reklámhely-kínálata és a hirdetők médiamixei.

A Gemius új megoldásával ráadásul nemcsak az egyes online kiadványok reklámjai monitorozhatóak, hanem olyan globális közösségi platformok minőségi mutatói is, mint amilyen a hazai médiatorta egyre nagyobb szeletét kihasító Facebook, Instagram és Tiktok.

Itt látható legtovább a hirdetés

A szeptemberi adatokat vizsgálva a Telex.hu az élmezőnyben végzett a legfontosabb minőségi mutatókban. Fogyasztói elmélyülten olvasnak, az egy oldalletöltésre jutó időben piacvezető, az eGemius adatai szerint átlagosan 1 perc 37 másodpercet tölt egy olvasó egy letöltött oldalon, ugyanez például az Origón 53 másodperc. Az olvasói szokások, a figyelem megragadásának képessége kihat arra is, hogy hol mennyi időt tud eltölteni egy-egy hirdetés a képernyőn, a Telex ebben is a legjobb értéket érte el a piacon.

A reklámzaj mértékében is óriási különbségeket látunk. Egy átlagos felhasználó például a Telex alkalmazásban mindössze 2-3 hirdetéssel találkozik egy nap, miközben a Facebookon 44 darab hirdetés jön szembe. A Telex.hu-n 4-5 reklámot lát egy átlagos felhasználó naponta, az Origo.hu-n 25-30-at. A nagyobb reklámzajban az egyes hirdetők üzenetei könnyebben elvesznek, kisebb figyelem jut egy-egy hirdetésre.

A legtöbb látható reklám

Részben a figyelmes olvasásnak, részben a kevés reklámnak köszönhetően a Telex.hu-n a legnagyobb a láthatóság (viewability) a hirdetéseknél, azok 73 százaléka látható. Kiugró érték ez a magyar piacon, ugyanez a szám minden versenytársnál 56 százalék alatt alakult szeptemberben, a 444-en a 40 százalékot sem éri el, a 24.hu-n 35,6 százalék, az Origón pedig csak 14,1 százalék.

Magas minőségű hirdetések

Az AdReal adatai szerint a legtöbb minőségi hirdetés is a Telexen található, az úgynevezett eQadcontact aránya itt a legmagasabb. Ez az összetett mutató egyebek mellett olyan elemeket vizsgál, hogy mennyi ideig látható egy-egy hirdetés, milyen a hirdetési forma, milyen a hirdetés mérete és a hirdetési környezet. A versenytársakhoz képest ez is kiugró eredmény, az Indexen ugyanez az arány kevesebb mint a fele a Telexen kimutatott értéknek.

Az átlagosnál magasabb minőségű hirdetések mellett a Telexen a leginkább megbízható a teljes hirdetési környezet, itt a legalacsonyabb az úgynevezett hidden brandsek, vagyis a beazonosítatlan hirdetők bizalmatlanságot keltő hirdetéseinek aránya.

Az AdReal térnyerésével a hirdetők egyre nagyobb figyelmet fordíthatnak arra, hogy a mennyiség mellett a minőség is fontos szerepet kapjon a hirdetési felület kiválasztásánál, ez pedig növelheti a magyarországi online kiadványok súlyát közösségi médiával szemben.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!