Az első és harmadik hullám között kétszer annyian híztak meg

2021. augusztus 3. – 09:28

Másolás

Vágólapra másolva

A koronavírus-járvány első hullámához képest a harmadikban a vásárlók már gyakrabban mentek boltba, de ez még mindig messze elmaradt a járvány előtti időszaktól, emellett továbbra is dinamikusan nőtt az élelmiszert online vásárlók aránya – derül ki a Nébih, a Debreceni Egyetem GTK Marketing és Kereskedelem Intézet, valamint a TÉT Platform Egyesület második közös reprezentatív kutatásából.

Bár a vásárlók a harmadik hullám alatt már a megszokott mennyiségeket vásárolták, sok családban még mindig feleslegesen nagy az élelmiszertartalék.

A járvány pozitív hatása, hogy a válaszadók szerint a járványügyi helyzetben csökkent az elpazarolt élelmiszer mennyisége, ami annak köszönhető, hogy jellemzően több idő jutott a háztartásra, az otthoni főzésre, étkezésre. Az emberek 57 százaléka azonban úgy tapasztalta, csomagolási hulladékból több keletkezett, mint a járvány előtt.

További lesújtó adat az is, hogy

az első és harmadik hullám között majdnem kétszer annyian híztak, mint ahányan fogytak, köszönhetően annak, hogy erőteljesen csökkent a fizikai aktivitásunk, például a lakosság 38 százaléka 8 óránál többet tölt üléssel egy átlagos hétköznap.

Ugyanakkor a táplálkozás területén pozitív tendenciák is tapasztalhatók: tíz válaszadóból három egészségesebben igyekszik táplálkozni, elkezdett figyelni a kalóriabevitelre, valamint a zöldség- és gyümölcsfogyasztás növelésére.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!