11,5 milliárd forintba került a koronavírusos nemzeti konzultáció
2020. november 19. – 10:11
frissítve
Összesen 11,5 milliárd forintra rúgnak a kampány és a postázás, valamint az előállítás költségei.
9 579 490 978 forint volt a nyári, a koronavírussal és a gazdaság újraindításával kapcsolatos nemzeti konzultáció kampánya, ehhez jött még a levelek gyártása és postázási költségei – írja Facebook-oldalán Kassai Dániel. A pestszentlőrinci független (kiugrott LMP-s) önkormányzati képviselő ugyanis a Miniszterelnöki Kabinetirodában járt, hogy közérdekű adatigénylése nyomán betekinthessen az iratokba, így kiderüljön, mennyi magyar adófizetői pénzt emésztett fel a nyár végén lezárt újabb nemzeti konzultáció.
Kassai különös körülményekről számolt be, mint írta: „az épületbe a bejutásnál a biztonsági őrök figyelmeztettek, hogy semmilyen kép és hangfelvétel itt nem készíthető majd egy szobába vezettek, amiben két úr és két vaskos mappa fogadott. A mappákban voltak azok a szerződések, számlák, amikből részletesen kiderülhetne, hogy amikor a magyar kormány »konzultálni« szeretne az emberekkel, az tulajdonképpen mennyibe is kerül, és mely cégeket bíztak meg ezzel.
Csakhogy, mielőtt kinyitottam volna a mappákat, őrzőim figyelmeztettek, hogy csak azokba a dokumentumokba tekinthetek bele, amelyeket nem takar el egy A4-es fehér lap. Mondanom sem kell, hogy a legtöbb adat ilyen formában ki volt takarva, kivéve a 2020. júniusi tételeket. Amikor rákérdeztem arra, hogy miért nem ismerhetem meg a júliusi és augusztusi részletes kiadásokat, akkor azt válaszolták, hogy az adatigénylésem időpontjában (szept. 28.) még nem állt rendelkezésre a többi információ. Ezt ugyan ott helyben megcáfoltam, hiszen találtam három a dokumentumot, amiben a júliusi és augusztusi kifizetésekről már jóval korábban rendelkezett egy államtitkár, de ez nem hatotta meg őket.”
Kassai mindennek ellenére megtudta a konzultáció költségeinek főbb összegeit, ezek alapján
- a konzultációs kampány és az ezt körülölelő kormányzati hirdetések (nyomtatott sajtó, online, rádió, tévé, óriásplakát, citylight, hengeroszlop) végösszege 9 579 490 978 forint.
- Plusz a konzultációs levelek gyártása, postázása 1,7 milliárd forintért és a Magyar Közlöny Kft. közel 200 milliója nyomdai szolgáltatásra.
Mint írta:
„nem találtam olyan nyilvános adatot, ami cáfolná, hogy a nemzeti konzultációk közül ne ez lett volna az egyik LEGDRÁGÁBB propagandakampány, amit az elmúlt években láthattunk. Ez különösen szomorú akkor, amikor egy egészségügyi és gazdasági válság közepén vagyunk.”
A Telex legfrissebb híreiért kattintson ide>>>
A Telex legfrissebb koronavírussal kapcsolatos híreiért kattintson ide>>>