30 évig dolgozott egy gyárban a kínai nő, majd 50 évesen nyugdíjba ment. Ezután dollármilliárdos cégbirodalmat épített

Kuan Jü-hsziang 19 éves kora óta egy pekingi gyárban dolgozott. Sokakhoz hasonlóan három évtizedet töltött ugyanazon a munkahelyen, majd miután betöltötte az ötvenet, nyugdíjba vonult. A felhőtlen nyugdíjas évek helyett viszont úgy döntött, céget alapít, mára pedig 1,4 milliárd dolláros italosdoboz-gyártó birodalmat épített. Életútját a South China Morning Post mutatta be.
Kuan 1939-ben született Senjangban, Kína északkeleti részén, Mandzsúria legnépesebb és Kína negyedik legnépesebb városában. Később Pekingbe költözött, itt kezdett egy állami tulajdonú gáz- és villanyóra-társaságnál dolgozni. Harminc év után értékesítőként vonult nyugdíjba a kilencvenes évek elején, de pihenés helyett cégalapításba fogott. Először egy kisvállalkozást alapított, ami különböző fizikai mennyiségek mérésére szolgáló műszereket és mérőeszközöket gyártott, de ez a vállalkozás kudarcba fulladt.
Ezután 1994-ben Hainan szigetén járt, ahol észrevette, hogy sok üdítőgyár működik ott, de a dobozokat külföldről, elsősorban Tajvanról és Dél-Koreából szerzik be. Ebből inspirálódva összegyűjtött 300 ezer jüant (akkoriban kb. 1,5 millió forintot) és megalapította az O.R.G. Packaging nevű vállalatot. A cége Tajvanból szerezte be italosdoboz-gyártó berendezéseit, de a tajvani cégtulaj nem akarta odaadni a berendezések műszaki specifikációit, azzal az indokkal, hogy azok túl bonyolultak lennének Kuan vállalatának számára. Kuan később azt mondta: ez az élmény rávilágított arra, hogy mennyire fontos a megfelelő technológia megtalálása.
A nagy áttörést az hozta, amikor 1995-ben állítólag 41 alkalommal látogatta meg a frissen piacra lépő Red Bullt és szerződést kötött a gyártóval, hogy ők készíthessék az energiaital kínai csomagolását. Ehhez új, Kínában még ismeretlen, úgynevezett porbevonat-technológiát kellett bevezetnie. Ez egy speciális, tartós felületkezelési eljárás, amit alumíniumdobozok gyártásánál alkalmaznak, lényege, hogy nem folyékony festéket, hanem nagyon finom, száraz festékport visznek fel a fém felületére. Ez a technológia viszont viszonylag drágának számított, így a gyárát is eladósította. A Red Bull-lal kötött üzlet viszont fellendítette a vállalkozást és sorra érkeztek a megrendelések olyan nagy márkáktól, mint a Tsingtao, ami jelenleg Kína legnagyobb sörgyára és vezető sörmárkája. Kuan mindeközben kitartóan irányította a vállalatot az új technológiák kutatásában és fejlesztésében.
Az ORG-nek mára már 4 ezer alkalmazottja van, jelenleg Kína legnagyobb élelmiszer- és italipari dobozgyártó vállalata. A cég tőzsdére vonult, árbevétele meghaladja az évi 10 milliárd jüant, a vállalat tavalyi piaci értéke 11,6 milliárd jüan (körülbelül 540 milliárd forint) volt.
Kuan 2017-ben az iparág nagy alakjainak kitalált Canmaker Hall of Fame-be is bekerült munkássága elismeréseként. A jelenleg 86 éves nő továbbra is aktív, bár már nem ő vezeti a céget. „Az öregedés olyan természetes törvény, ami elől senki sem menekülhet, de az embert igazán a hozzáállása, a szenvedélye és az erényei határozzák meg” – állítja Kuan.
A cég honlapja szerint évente 13,5 milliárd dobozt készítenek összesen 11 gyárban. Azóta palackokat gyártanak a Coca Colának, a Pepsinek, a Danone-nak és a Budweisernek is. Kuan jelenleg több mint száz szabadalmat jegyez és alapítványán keresztül több millió jüannal támogatja a rászoruló diákokat.