A kenyai katolikus egyház új misebor használatát rendelte el a szentmisékhez, miután a korábban használt márka szinte minden helyi kocsmában, italboltban elérhetővé vált, ráadásul nagy népszerűségnek örvendett. A lépést örömmel fogadták a katolikus hívők, akik úgy vélik, hogy
a templomon kívüli felhasználás miatt a korábbi márka elvesztette szentségét.
Az új, egyszerűen Mass Wine névre keresztelt italt a Kenyai Katolikus Püspöki Konferencia címerével és egy eredetiséget igazoló aláírással látták el. Címkéjén ez áll: „A szőlő gyümölcse és az emberi kéz munkája lesz boldogságunk pohara”. Nem lesz kapható egyetlen boltban sem, az egyház szerzi be, és csak az egyházmegyéknek forgalmazza – vázolta az új stratégiát Nyeri érseke a BBC-nek.
Az új bort nagy körültekintéssel, gondos kóstolás után választották ki, a nyerő egy dél-afrikai nedű lett, az idei kenyai nemzeti imanapon mutatták be hivatalosan először több ezer hívőnek szombaton. Muheria érsek büszkén számolt be arról, hogy mivel az új bor egyetlen üzletben sem kapható, ez „garantálja a forrás tisztaságát.”
Nem rossz üzlet misebort szállítani Kenyába, a kereslet húsvétkor, karácsonykor és egyéb jelentős vallási események alkalmával is megnő, tekintve, hogy a kormányzati statisztikák szerint a lakosság 20 százaléka, uszkve 10 millió ember katolikus.