A NER-feleségek kedvenc márkája lett a világ legértékesebb luxuscége
2025. április 16. – 06:55
A világ eddigi legnagyobb luxusmárkás cége, az LVMH kedd estétől már csak a második legnagyobb piaci értékelés tekintetében, a vezető pozíciót ugyanis az Hermès vette át – számolt be a CNN. Az LVMH értéke azután kezdett zuhanni, hogy a cég kiábrándító első negyedéves eredményeket közölt.
A többek között a Louis Vuittont, a Diort, a Tiffany & Co.-t és a Sephorát birtokló LVMH eladásai az első negyedévben 3 százalékot esve elmaradtak a várakozásoktól, miután az amerikaiak visszafogták a szépségápolási termékek vásárlását, miközben a kínai kereslet továbbra is gyengélkedik. A cég részvényei 7 százalékot estek kedden, így piaci kapitalizációja 246 milliárd euróra csökkent, szemben az Hermès 247 milliárd eurójával.
A piaci értékelések gyakran ingadoznak, de most úgy értékelhető, hogy a keddi kereskedés „tükrözi a két vállalat eltérő teljesítményét és a befektetői hangulatot” – mondta Jelena Sokolova, a Morningstar vezető részvényelemzője. Az LVMH kitettsége nagyobb a vásárlói hangulat ingadozásának és az anyagi lehetőségek szűkülésének, mert ők inkább a luxusspektrum alsó szegmensében vannak jelen. Az Hermès ellenben az ultragazdagabb ügyfélkörre lő, ezzel jobban átvészeli az iparági visszaesést.
A cég alsó hangon 10 ezer dolláros Birkin és Kelly táskákat árul, következetes stratégiájával évente 6-7 százalékos növekedést ér el. Az Hermès-márkák itthon arról váltak közismertté, hogy a NER nőtagjai és vezető szereplőinek feleségei (pl. M. Nicole, Matolcsy Ádám felesége, Várkonyi Andrea, Orbán Ráhel) előszeretettel mutatkoznak ilyen, akár több tízmillió forintos kiegészítőkkel, bár Rogán Antal kabinetminiszter például nem ismeri el, hogy Rogán Barbaráé lenne a gyémántokkal kirakott, krokodilbőrből készült táska, amivel mutatkozott. A luxustáskabizniszről itt írtunk részletesen.
A CNN-nek Flavio Cereda, a GAM alapkezelő luxusmárka-befektetési részlegének vezetője azt mondta: az Hermès piaci előnye „eléggé árulkodó a Covid utáni világról”, amelyben a LVMH divatmárkáinak ugyan sokkal nagyobb a piaci részesedésük, mint azelőtt, de a luxusszegmens aljára való fókuszálás miatt egyben sokkal kitettebb helyzetben is van. Így rövid távon további szenvedésre számít a cégnél.
A befektetők korábban abban reménykedtek, hogy a luxuságazat idén kilábal a mélypontról, de a kereskedelmi háború miatt az utóbbi időben kevésbé optimisták. Az ágazat részvényei március vége óta gyengélkednek: ebben az időszakban az LVMH, a Kering és a Burberry 14 százalékkal, a Richemont 13 százalékkal, az Hermès pedig 5 százalékkal esett. A Bernstein elemzői nemrég 2 százalékos forgalomcsökkenést jeleztek előre az idei évre a teljes ágazatra, holott korábban 5 százalékos növekedéssel számoltak.