Balásy Gyula cége hirdetheti Magyarországot kínai és amerikai turistáknak az állam pénzén
2025. március 17. – 10:14
Balásy Gyula New Land Media nevű cége nyerte a közbeszerzést Magyarország turisztikai célú népszerűsítésére az Egyesült Államoktól Kínáig és Dél-Koreáig – írja az Átlátszó.hu. Hogy pontosan mennyit kap majd ezért a kormány kedvenc kommunikációs cége, azt nem tudni, de a hat keretszerződésből álló megállapodás értéke szerződésenként legalább 100 millió forint, vagyis összesen legalább 600 millió, de ennek a többszöröse is lehet.
A közbeszerzést a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) a Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt. és a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. részére médiaügynökségi és kutatási feladatok ellátására. A feladat, amire a jelentkezőket várták, a következő volt: „Magyarország turisztikai célú népszerűsítése, a külföldről beutazó turizmus erősítése, magasabb státuszú utazók, valamint a belföldi lakosság megszólítása, a magyar turisztikai szolgáltatások fejlődésének kommunikálása a megfelelő célcsoportok felé”. A tervezett célországok között szerepel az Egyesült Államok, Kína és Dél-Korea, 14 nyugat- és kelet-európai ország, valamint Izrael, de potenciális célország lehet Japán, India, Mexikó, Brazília és az Öböl menti arab országok.
A feladatért nem volt nagy verseny, Balásy cégei, a New Land Media és a Media Dynamics Kft. mellett a Roxer Kommunikációs Ügynökség Kft. indult, de utóbbit kizárták az eljárásból. A New Land Media alvállalkozónak beveszi a Századvég Közéleti Tudásközpont Alapítványt is.
Nem véletlen, hogy kevés jelentkező volt a pályázatra, mert a pályázat kiírója nagyon specifikus elvárásokat támasztott a pályázóknak. Elvárás volt például, hogy
- a jelentkező cégnek az elmúlt három évben közbeszerzésből legalább 2,5 milliárd forint árbevétele legyen;
- legalább 9 hónapos időtartamú keretmegállapodás vagy keret jellegű szerződés alapján teljesített, legalább 4 db, egyenként legalább nettó 50 millió forint értékű médiatervezési és -vásárlási feladat ellátására vonatkozó referenciamunkával;
- és legalább 1 db, Magyarországon és legalább 2 kiemelt fókuszú külföldi célpiacon egy időben legalább 3 hét időtartamban megvalósuló médiakampány médiatervezési és -vásárlási feladatainak ellátására vonatkozó referenciával kell rendelkezzen.
Balásy cége annyira népszerű a Rogán Antal minisztériuma alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatalnál, hogy 2024 utolsó három hónapjában 41 állami kommunikációs megbízásról 41-et nyert el, nettó 24,2 milliárd forintért.