Csökkenti bizonyos tej- és tojástermékeinek árát a Tesco, de nem az árstop belengetése miatt
Csütörtökön bejelentette a Tesco, hogy jelentősen csökkenti bizonyos tej- és tojástermékek árát. Az MTI szerint az áruházláncnál 12 féle UHT és ESL tej, valamint 7 féle sajátmárkás tojás kapható, előbbiek esetében akár 8, utóbbiak esetében akár 10 százalékos árcsökkentést is tapasztalhatnak a vásárlók. A Tesco közölte, hogy a sajátmárkás tojásaik árát legalább 4,3 százalékkal, egyes termékeknél pedig több mint 10 százalékkal csökkentette. Február 13-tól a dobozos tejek is olcsóbbak lesznek az áruházlánc üzleteiben és webshopjában.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter kedden belengette az árstop bevezetésének lehetőségét, miután 5,5 százalékkal nőtt januárban az infláció. A Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye szerint „a januári magasabb szint átmeneti jelenség, amit a bázishatások, az év eleji szolgáltatásátárazódás és egyes alapvető élelmiszerek, így a tej és a tojás árának növekedése okozott.”
A Tesco bejelentése miatt kérdéseket küldtünk a magyarországi élelmiszerláncoknak, hogy megtudjuk, terveznek-e hasonló árcsökkentést bevezetni a tejre és a tojásra. Arra is kíváncsiak voltunk, hogy a Tesco árcsökkentésének van-e köze az árstop belengetéséhez, valamint azt is megkérdeztük a Tescótól, hogy honnan származnak azok a termékek, amelyekre az árcsökkentésük vonatkozik.
Kérdéseinkre a Tesco azt válaszolta, hogy „az árazással kapcsolatos döntések átfutási ideje jellemzően több mint egy hét, a ma bejelentett tej és tojás árcsökkentéssel kapcsolatos belső egyeztetések február első hetében kezdődtek”. A vállalat az árstopról azt írta,
„tekintettel arra, hogy az árcsökkentés előkészítése már február elején megkezdődött, nincs”.
Termékeiről azt írta a Tesco, hogy mindegyik magyar.
A Spar Magyarország válaszában azt írta, 2025-ben is jelentős kedvezményeket biztosít vásárlói számára több ezer termék esetében, hogy „a magyar családok jó áron tudjanak hozzájutni többek között a tejhez és a tojáshoz is”.
A Lidl Magyarország szerint „a vállalat januárban elsőként jelentette be, hogy csökkenti a tojás árát, ami így a korábbinál is kedvezőbb áron kerül ki a polcokra”.
Az Auchan Magyarország pedig azt írta: „vállalatunknál eddig is azon dolgoztunk, hogy az üzletpolitikánkkal és a jogszabályi előírásokkal összhangban egy olyan árpolitikát alakítsunk ki, amellyel a vásárlói igényeket a lehető legjobban kiszolgáljuk, a vásárlóerőt megőrizzük, és ezzel a lakosságot támogatjuk. Az árak kapcsán érdemes figyelemmel kísérni a kommunikációs csatornáinkat vagy az online árfigyelőt, ahol a piaci körülményekhez igazodó és az értékesítési stratégiánknak, valamint a jogszabályi előírásoknak megfelelő fogyasztói árak láthatók.”
Küldtünk kérdéseket az Aldinak és a Pennynek is.
Frissítés: Cikkünk megjelenése után a Penny Magyarország is válaszolt a kérdéseinkre. A vállalat azt írta, „a Penny Magyarország számára a vásárlói elégedettség rendkívül fontos, beszerzési stratégiájában kiemelt szerepet kap, hogy vásárlóinak folyamatosan biztosítsa a pénztárcabarát árakat”. A Penny szerint üzleteiben hónapok óta kedvező áron érhető el a tej és a tojás. A vállalat hozzátette, hogy „a felvágott kategóriában tavaly január óta összesen 40 termék árát is mérsékelte a diszkontlánc”.
Az Aldi pedig azt írta, hogy a cég az elmúlt hónapokban már több tartós árcsökkentést vezetett be: tavaly december elején a teljes, közel kétezer termékből álló kínálatára, így a tejtermékekre és a tojásra is 10 százalékos kedvezményt vezettek be 10 ezer forint feletti vásárlásoknál, emellett több zöldségnél, gyümölcsnél és húsnál is mérsékelték az árakat. „Jelenleg a non-food termékek esetében vezetett be jelentős árcsökkentést a cég, amely mértéke akár a 60 százalékot is elérheti”, írták.