Az ázsiaiak megőrülnek egy 15 ezer forintos plüssfiguráért, de most már Amerikában is mániásan vásárolják a felnőttek

2024. november 16. – 06:46

Az ázsiaiak megőrülnek egy 15 ezer forintos plüssfiguráért, de most már Amerikában is mániásan vásárolják a felnőttek
Labubu tematikájú plüssfigurák a Pop Mart egy bangkoki üzletében július 5-én – Fotó: Sun Weitong / Xinhua / AFP

Másolás

Vágólapra másolva

Egy különös jelenségre figyeltek fel az elmúlt hetekben azok, akik Los Angeles környékén a kínai Pop Mart játékboltlánc üzleteihez közel élnek. Minden pénteken, az éjszaka közepén sor alakul ki a Pop Mart üzletek előtt, sokszor több százan jelennek meg és állnak oda, hogy elsők lehessenek, amikor a boltok szombat reggel megnyitnak.

Hasonló történik hónapok óta Kínában, Szingapúrban, Thaiföldön és egy sor más kelet-ázsiai országban: felnőtt emberek indulnak rohamra, amikor bizonyos termékekből feltöltik a Pop Mart-üzletek polcait.

A Pop Mart-üzletek előtt Labubu-figurákra várakozókról szóló videókkal tele van az internet:

Az őrületet mindenhol ugyanaz váltja ki: a játékgyártó Labubu nevű plüssbabája, amelynek furcsa, hegyes fülei és nagy szemei vannak, széles száján pedig nagy fogak merednek ki.

A különböző méretekben, színekben és funkciókkal gyártott plüssfiguráért sokan annyira rajonganak, hogy sorra vásárolják őket, hogy aztán a táskájukra vagy a ruhájukra aggatva járhassanak velük. Mások csak otthon gyűjtik őket, és igyekeznek minél többfélét vásárolni belőlük.

Ők ráadásul felnőtt emberek: a Labubu plüssfigurák termékleírásában szerepel, hogy az „15 év alattiak számára nem használható”.

A Pop Mart európai webshopjában egy standard méretű plüssfigura 35,9 euróba (majdnem 15 ezer forintba) kerül, egy kulcstartó 17 euró, de nagyobb figurák 53, 89, 105 és 240 euróért is kaphatók. A webshop szerint néhány kivételével minden Labubu-tematikájú termék elfogyott.

Kilencéves, de most kapták fel

Labubu karakterét Kasing Lung Hong Kong-i születésű, Hollandiában felnőtt képzőművész alkotta meg 2015-ben. Akkor írt és rajzolt egy gyerekeknek szóló képeskönyvet, amelyben The Monsters (A Szörnyek) nevű, hegyes fülű és fogú karakterek szerepeltek. A kis szörnyek annyira népszerűek lettek, hogy hamar több másik könyvében is szerepeltette őket.

A kínai Pop Mart játékgyártó néhány évvel később kezdte el gyártani a Kasing Lung szörnyeiből készült plüssfigurákat, amelyek közül a Labubu nevű, női karakter lett a legnépszerűbb.

A világszintű népszerűségre azonban idén áprilisig kellett várni, amikor Lisa, a Blackpink nevű K-pop banda 27 éves tagja kiposztolt az Instagramra egy képet egy Labubu plüssbabával. Lisa Kelet-Ázsiában népszerű divatikonnak számít, azt viszont valószínűleg ő sem várta volna, hogy a posztja miatt valóságos Labubu-mánia tör ki.

Márpedig ez történt: április óta bármikor új Labubu-figurák kerülnek a Pop Mart webshopjába, perceken belül elkapkodják őket a rajongók. Felnőtt férfiak és nők tapossák egymást az üzletek előtt, állnak sorban órákat, és még olyan is előfordult, hogy egy család tagjai feltörtek egy nyereményautomatát a benne lévő Labubu-babákért.

Amerikai lapok szerint a Kelet-Ázsiában tavasszal kezdődött őrület az Egyesült Államokba ősszel ért el. A legnagyobb rajongók sokszor kelet-ázsiai származású emberek, de messze nem csak ők vásárolják ezeket a figurákat.

A Pop Mart egy 2010-ben alapított kínai játékgyártó és játékboltlánc, amit a Hong Kong-i tőzsdén jegyeznek. Az idei első féléves jelentésük szerint hat hónap alatt 6,3 milliárd jüan (330 milliárd forint) értékben adtak el a The Monsters sorozatba tartozó játékokat, a cég értéke január elseje óta 260 százalékkal nőtt.

(forrás: Business Insider, Los Angeles Times, Prestige Online)

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!