A Lindt beismerte, hogy a szlogenjében szereplő kiválóság és legfinomabb anyagok használata csak üres reklám, miután beperelték a csokiban talált nehézfémek miatt

2024. november 14. – 08:24

Másolás

Vágólapra másolva

A Lindt csokoládé sokak szemében a minőség szimbóluma, ha csokiról beszélünk, hiszen a márka egész imázsa azt üzeni, hogy szuper gondosan, minőségi alapanyagokból készült terméket kapunk a pénzünkért. Ezt az imázst fenyegeti most egy, az USA-ban zajló fogyasztóvédelmi per, amelynek során a cég ügyvédje beépítette a védekezési stratégiába, hogy a márka szlogenjében a „kiválóság” kifejezés és az, hogy „szakértelemmel, a legfinomabb alapanyagokból készült”, pusztán mögöttes tartalom nélküli reklámszövegek, amelyekre nem lehet alapozni a várakozásokat – számolt be a Fortune.

De haladjunk sorjában: a Lindt ellen azért indult csoportos per New York államban 2023-ban, mert egy fogyasztóvédelmi szövetség laborvizsgálattal kimutatta, hogy több csokoládéban, köztük a Lindtében is nehézfémek voltak jelen. A Consumer Reports nevű szervezet 2022-ben hozta nyilvánosságra, hogy 28, két darab Lindtet is magában foglaló étcsokitáblát vizsgált, és rengetegben találtak ólmot, illetve kadmiumot. Az egyik tábla Lindt aközött a nyolc között volt, ahol magas kadmiumszintet találtak, míg egy másik a tíz között volt, ahol magas volt az ólomszint, bár egyik sem volt a legmagasabb a vizsgált termékek között.

Az Egyesült Államok Alabama, Kalifornia, Florida, Illinois, Nevada és New York államaiban a fogyasztók ezek után jogi útra terelték ügyet. A csoportos perbe beszálló fogyasztók ragaszkodtak ahhoz, hogy azért fizették meg a Lindt borsos árát, mert azt hitték, hogy „minőségi és biztonságos étcsokoládét vásárolnak”.

A jelenleg is zajló perben került sor arra, hogy a Lindt ügyvédei azzal védekeztek, a márka kiválóságra és szakértelemre, illetve jó alapanyagokra vonatkozó szlogenje csak „puffogtatás”. A Le Temps című svájci lap szerint a Lindt „kötéltáncot járt” ezzel a „merész védekezéssel”, de úgy tűnik, nem megy vele sokra. A bíróság, amely a „puffogtatás” fogalmát úgy határozta meg, mint „eltúlzott reklám, hencegés, amelyre egyetlen ésszerűen viselkedő vásárló sem hagyatkozna”, végül elutasította a Lindt erre alapozott kérelmét.

A Lindt, mint az egyik legismertebb svájci márka jó hírnevének sérülése a per miatt az egész svájci élelmiszeriparnak fájhat, hiszen az alpesi ország arra alapozza termékeinek exportját, hogy ezek ugyan drágák, de érdemes prémium árat fizetni értük, mert nagyon jó minőségűek.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!