A Lindt beismerte, hogy a szlogenjében szereplő kiválóság és legfinomabb anyagok használata csak üres reklám, miután beperelték a csokiban talált nehézfémek miatt
2024. november 14. – 08:24
A Lindt csokoládé sokak szemében a minőség szimbóluma, ha csokiról beszélünk, hiszen a márka egész imázsa azt üzeni, hogy szuper gondosan, minőségi alapanyagokból készült terméket kapunk a pénzünkért. Ezt az imázst fenyegeti most egy, az USA-ban zajló fogyasztóvédelmi per, amelynek során a cég ügyvédje beépítette a védekezési stratégiába, hogy a márka szlogenjében a „kiválóság” kifejezés és az, hogy „szakértelemmel, a legfinomabb alapanyagokból készült”, pusztán mögöttes tartalom nélküli reklámszövegek, amelyekre nem lehet alapozni a várakozásokat – számolt be a Fortune.
De haladjunk sorjában: a Lindt ellen azért indult csoportos per New York államban 2023-ban, mert egy fogyasztóvédelmi szövetség laborvizsgálattal kimutatta, hogy több csokoládéban, köztük a Lindtében is nehézfémek voltak jelen. A Consumer Reports nevű szervezet 2022-ben hozta nyilvánosságra, hogy 28, két darab Lindtet is magában foglaló étcsokitáblát vizsgált, és rengetegben találtak ólmot, illetve kadmiumot. Az egyik tábla Lindt aközött a nyolc között volt, ahol magas kadmiumszintet találtak, míg egy másik a tíz között volt, ahol magas volt az ólomszint, bár egyik sem volt a legmagasabb a vizsgált termékek között.
Az Egyesült Államok Alabama, Kalifornia, Florida, Illinois, Nevada és New York államaiban a fogyasztók ezek után jogi útra terelték ügyet. A csoportos perbe beszálló fogyasztók ragaszkodtak ahhoz, hogy azért fizették meg a Lindt borsos árát, mert azt hitték, hogy „minőségi és biztonságos étcsokoládét vásárolnak”.
A jelenleg is zajló perben került sor arra, hogy a Lindt ügyvédei azzal védekeztek, a márka kiválóságra és szakértelemre, illetve jó alapanyagokra vonatkozó szlogenje csak „puffogtatás”. A Le Temps című svájci lap szerint a Lindt „kötéltáncot járt” ezzel a „merész védekezéssel”, de úgy tűnik, nem megy vele sokra. A bíróság, amely a „puffogtatás” fogalmát úgy határozta meg, mint „eltúlzott reklám, hencegés, amelyre egyetlen ésszerűen viselkedő vásárló sem hagyatkozna”, végül elutasította a Lindt erre alapozott kérelmét.
A Lindt, mint az egyik legismertebb svájci márka jó hírnevének sérülése a per miatt az egész svájci élelmiszeriparnak fájhat, hiszen az alpesi ország arra alapozza termékeinek exportját, hogy ezek ugyan drágák, de érdemes prémium árat fizetni értük, mert nagyon jó minőségűek.