El a kezekkel a sajtótól! Támogatás!

89 millió dolláros büntetést kapott az Apple és a Goldman Sachs

2024. október 23. – 20:46

Másolás

Vágólapra másolva

A Goldman Sachs és az Apple óriáscégek összesen 89 millió dolláros büntetést kaptak a fogyasztóvédelmi törvények megsértése miatt, írja a Reuters. Az Egyesült Államok Fogyasztóvédelmi Pénzügyi Ügynöksége szerint az Apple-ügyfelek vásárlásait az Apple hitelkártyáján keresztül finanszírozó partnerség keretében a két vállalat rosszul kezelte a tranzakciós vitákat, és félrevezette az iPhone-vásárlókat arról, hogy vásárlásaik valóban kamatmentesek voltak-e. A gyakorlat több százezer embert érinthetett.

A közlemény szerint a büntetések és a fogyasztói jogorvoslat mellett a Goldman korlátozásokkal is szembesül majd új hitelkártyák kibocsátására vonatkozóan.

Az ügynökség igazgatója, Rohit Chopra szerint a kötelességszegés „valódi kárt okozott valódi embereknek”. „Helytelenül kezelt vitákhoz és sérült hiteljelentésekhez vezetett” – mondta újságíróknak, megjegyezve, hogy ez azért fontos, mert egy Apple-eszköz vásárlása gyakran jelentős kiadást jelent a családok számára.

A Goldman közleményében azt írta, örül, hogy sikerült megoldani az ügyet. „Szorgalmasan dolgoztunk bizonyos technológiai és működési kihívások megoldásán, amiket a bevezetés után tapasztaltunk, és már kezeltük is azokat az érintett ügyfelekkel” – áll a közleményben. Az Apple határozottan elutasította azt, ahogyan a fogyasztóvédelmi ügynökség jellemezte a cég magatartását, de ennek ellenére megállapodott a bírságot illetően. „Amikor évekkel ezelőtt tudomást szerzett ezekről a véletlen problémákról, az Apple szorosan együttműködött a Goldman Sachs-szal, hogy gyorsan kezelje őket, és segítse az érintett ügyfeleket” – mondta a cég egyik szóvivője.

A Goldmannek költséges lesz kilépnie a 2019-ben megkötött Apple-partnerségből, amit más hitelezők túl kockázatosnak és veszteségesnek tartottak – mondták egyes források a Reutersnek még tavaly decemberben. Amióta meghiúsult, hogy a fogyasztói banki szektorba bejusson, a Goldman a hagyományos alappilléreire – a befektetési banki szolgáltatásokra és a kereskedésre – összpontosított.

A fogyasztóvédelmi hivatal szerint az Apple több tízezer fogyasztói jogvitát nem küldött át a Goldmannek, és amit küldött is, azt a bank elmulasztotta a törvénynek megfelelően megvizsgálni. Az ügynökség szerint a fogyasztóknak hosszasan kellett várniuk a visszatérítésre, ez méltánytalanul rongálta a hitelképességüket. A cégek állítólag megtévesztették a kártyahasználókat az Apple készülékek kamatmentes fizetésével kapcsolatban is, sokszor valójában a kamatos vásárlás felé terelték a kamatmentes vásárlást – egyes esetekben a kamatmentes lehetőség csak akkor jelent meg, amikor az online fogyasztók az Apple webböngészőjével vásároltak.

„Azt találtuk, hogy ha a fogyasztók nem Safari böngészőt használnak, vagy ugyan Safari böngészővel vásároltak, de inkognitó módban, akkor ez a lehetőség nem merült fel a fizetéskor” – mondta Eric Halperin, az ügynökség végrehajtási igazgatója.

A Goldman 19,8 millió dolláros fogyasztói jogorvoslatot és 45 millió dolláros bírságot, míg az Apple 25 millió dolláros bírságot fizet az ügynökség szerint.

Vágólapra másolva
Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!
EUR 402,24 Ft
USD 371,65 Ft
További élő árfolyamok!