Lázár János mégis megépítené Esztergomig azt a brutálisan drága autópályát, amit pár éve elkaszált

2024. augusztus 28. – 21:56

Másolás

Vágólapra másolva

„Esztergom felkészül. (…) a Fidesz kormány stratégiai célként határozta meg, hogy minden megyei jogú városba 2x2 sávos gyorsforgalmi úton lehessen eljutni. Mára csak 3 ilyen város maradt, és most Esztergomon van a sor. (…) Az M100-as, amely az M1-es autópályát kötné össze 32,3 kilométer hosszon Esztergommal a legkomplexebb az összes hasonló projekt közül. (…) A mai napon ennek a projektnek a részleteit néztük át az érintett térségek országgyűlési képviselőivel.”

írta ki kedden Lázár János építési és közlekedési miniszter kedden a Facebookra. Lázár konkrétumokat nem árult el, de Menczer Tamás, Budaörs parlamenti képviselője hozzátette: „Miniszter úr ígéretet tett arra, hogy az M100-as autóút – amely már építési engedéllyel rendelkezik – kivitelezésére még az idén feltételes közbeszerzési eljárást írnak ki.”

Ahogy a Világgazdaság írja, az M100-as autópálya kivitelezésére már évekkel ezelőtt kiírtak egy közbeszerzést, majd azon 2021 végén győztest is hirdettek. A 32 kilométeres autópálya-szakasz egyik részének építését a Strabag, a másikat a kormányközeli Dömper Kft. vezette konzorcium nyerte el.

Fotó: Lázár János
Fotó: Lázár János

Később azonban a nehéz gazdasági helyzetre hivatkozva Lázár János másik 270 beruházással együtt felfüggesztette a megvalósítását. A projektről azóta nem nagyon lehetett hallani, egészen Lázár keddi posztjáig.

Az M100-as kivitelezését 2022-ben 350 milliárd forintra becsülték. Ez mostanra az infláció, és főleg az építőanyagok drágulása miatt valószínűleg sokkal több lenne. Vitézy Dávid Lázár posztja után a Facebookon kelt ki az M100 megvalósítása ellen, arra utalva, hogy a pénzt inkább az elmúlt nyarakon nagyon siralmas teljesítményt nyújtó magyar vasút fejlesztésére kellene költeni. Ő 500 milliárdra becsülte az M100-as kivitelezésének mai költségét.

Kérdés viszont, hogy a projektből lesz-e a közeljövőben valami, a magyar költségvetés helyzete ugyanis nem sokkal jobb, mint 2-3 évvel ezelőtt, amikor az M100-ast elkaszálták.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!