Túl drága lett a Big Mac, világszinten egyre többen esznek inkább a Meki helyett otthon
2024. július 29. – 18:04
Az idei második negyedévben, több mint három év növekedés után, visszaestek a McDonald's világszintű eladásai – írja a Reuters. Amerikában 0,7 százalékkal ettek kevesebbet a Mekiben, a nemzetközi piacokon pedig 1,1 százalékkal, ami világszinten 1 százalékos mínuszt jelent.
A visszaesést nagyrészt az okozza, hogy a gazdag országok szegény lakói az elmúlt évek inflációja miatt egyre kevésbé tudják megengedni maguknak a gyorsétteremláncok drágább kajáit. Emiatt az utóbbi időszakban a McDonald's mellett a Burger King és több más gyorsétteremlánc is egyre inkább az olcsóbb ajánlatok felé indult el.
Az amerikai Meki a legtöbb éttermében például június végén indított egy 5 dolláros (1800 forintos) ebédmenü-akciót, ami a tervek szerint augusztus végéig tart majd. A gyorsétteremlánc ezzel próbálja visszacsalogatni azokat a vásárlóit, akik az emelkedő árak miatt mostanában inkább otthon ettek, vagy maguknak főztek.
A Meki globális eladásait az is visszahúzza, hogy a gázai háború miatt a közel-keleti országokban sokan bojkottálják az éttermeiket. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a magyarországi Meki eladásai is visszaestek-e.
A McDonald's részvényei idén eddig 15 százalékot vesztettek az értékükből.