A kínai elektromos autókat kapkodják, az európaiakat jóval kevesebben viszik
2024. május 30. – 09:22
Az elmúlt két évben átlagosan felére/harmadára csökkent a francia, a
japán, az olasz, a német és a dél-koreai elektromos autók iránti kereslet, az amerikaiak stagnálnak. A kínai elektromos autók eközben a BYD megjelenésével kevesebb mint egy év alatt egészen a képzeletbeli dobogó aljáig jutottak – írja közleményében a Használtautó.hu hirdetési portál a hazai piacról.
2022 második negyedévében még egészen máshogy néztek ki ezek az adatok. A Használtautó adatai szerint egy Hyundai Ioniq, egy Renault Zoé vagy egy Citroën C-Zero hirdetésére átlagosan 11 telefonos érdeklődés érkezett. Ekkor a dél-koreai, a francia és az elektromos autókat tekintették a legnépszerűbbnek. 2024 első negyedévére azonban sokat változott a hazai piac.
A népszerűségi lista elején az év első részében amerikai elektromos autók voltak, ez elsősorban a Teslát jelenti. A Használtautó szerint a márkánál nagy árleszállítások voltak, így az eredmény annyira nem meglepő. A dél-korai elektromos modellek őrzik dobogós helyüket, bár az egy hirdetésre jutó telefonos érdeklődések száma 2022 óta a felére esett vissza. „Egy évvel ezelőtti színre lépésük óta a kínai márkák iránti kíváncsiság viszont óriásit ugrott,
a BYD és az MG modelljeivel kapcsolatos érdeklődések száma 2023 második negyedéve óta több mint háromszorosára nőtt”
– mondta Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője.
Érdekesség még, hogy a korábban második helyen lévő francia elektromos autókat jelenleg a német és japán modellek is előzik, méghozzá elsősorban a folyamatosan bővülő kínálat, például a Volkswagen ID, a Mercedes-Benz EQ és a BMW i termékcsaládok miatt.