Újabb eljárást indított a GVH az eMaggal szemben
2024. április 2. – 11:00
Azután, hogy a Gazdasági Versenyhivatal 200 millió forintos bírságot szabott ki az eMagra 2021-ben az akciózási gyakorlat miatt, és mintegy 4 milliárd forint összegű jóvátételre kötelezte a vállalat tulajdonosait, a hivatal ismét eljárást indított a vállalkozással szemben: közleményük szerint a vállalat a fogyasztói véleményekkel kapcsolatos közzétételi gyakorlata 2022. május 28-tól alkalmas arra, hogy megtévessze a fogyasztókat a termékekkel kapcsolatos tájékozott ügyleti döntés meghozatalában.
Problémás lehet még szerintük, hogy a vállalat:
- a 2023. július 25–28. között meghirdetett „Őrült napok” elnevezésű akciójában több terméket is jelentős árkedvezménnyel népszerűsített, majd törölte az érintett termékekre leadott rendelések többségét,
- október 31-től a szállítási határidőkről valótlan tartalmú tájékoztatást nyújt a fogyasztóknak,
- július 22-től bizonyos termékek esetében előnyként jeleníti meg a fogyasztót a jogszabály erejénél fogva megillető 14 napos elállási jogot, valamint a termékgarancia idejét.
A vizsgálat alapideje három hónap, amit indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbíthatnak. A korábbi bírság és jóvátételi kötelezettség után a GVH ellenőrizte, hogy a vállalat teljeskörűen teljesítette-e a vállalásait, és arra jutottak, hogy a teljesítés hiányos volt, ezért akkor a GVH Versenytanácsa további 50 millió forintos bírsággal sújtotta a vállalkozást.