Hódít a Temu, fillérekért adták el a pár éve még ezermilliárdokat érő Wisht
2024. február 15. – 04:37
173 millió dollárért (62 milliárd forint) adta el korábbi tulajdonosa a Wisht. Ez gyakorlatilag semmi ahhoz képest, hogy a cég értéke 2020-as piacra lépésekor 14 milliárd dollár, vagyis 5000 milliárd forint volt – írja a CNBC.
A Wisht 2010-ben alapították, San Franciscóban van a központja, és azzal lett híres, hogy extrém olcsó, főleg kínai termékeket árult az interneten. A cég társalapítója, Peter Szulczewski szerint a vásárlók hajlandóak akár heteket is várni az alacsony árért cserébe. Többek között erre építették az üzleti modelljüket, így a cég rengeteget spórolt a nagyon lassú kiszállításon.
A később érkezett Temuhoz hasonlóan eleinte a Wish is rengeteget költött facebookos és más közösségi médiás reklámokra. A cég a marketinggel és az olcsóságával óriási forgalomra tett szert, azonban sehogy se tudott érdemi nyereséget termelni. Tavaly novemberben ezért leváltották Szulczewskit a vezérigazgatói székből.
A Wisht a szingapúri Qoo10 vásárolta meg, amely fel akarja venni a versenyt a most épp nagyon nagy ütemben terjeszkedő Temuval és Sheinnel. Nemrég a TikTokot üzemeltető kínai ByteDance is elindított egy online kiskereskedelmi platformot az Egyesült Államokban, így ott a piac még a korábbinál is telítettebb lesz. Ezek a cégek mind dollármilliárdokat égetnek el arra, hogy minél nagyobb piacot szerezzenek.
A Temu tavaly az év első kilenc hónapjában 200-500 milliárd forintnak megfelelő összeget költött reklámokra, de kérdés, meddig tudnak még növekedni, és mikor akarnak majd elkezdeni pénzt keresni. A GKID felmérése szerint Magyarországon a külföldről vásárlók közül szeptemberben még csak 0,5 százalék vásárolt a platformról, de ez januárra 29 százalékra nőtt.
Arról, hogy mi is az a Temu, és mit akar a macskapapucsreklámaival, ebben a cikkünkben írtunk hosszabban.