170 milliárd helyett 400 milliárd forintból építene meg egy 44 kilométeres autópályát a kormány

2023. december 18. – 20:39

Másolás

Vágólapra másolva

Újraindítaná Lázár János a Zalaegerszeget az M7-essel összekötő M76-os autópálya tavaly felfüggesztett építését – írja a Világgazdaság. Van azonban egy meglepetés a beruházással kapcsolatban: míg annak költségét korábban 170 milliárd forintra becsülték, most Lázár már 400 milliárd forintos összegről beszélt.

Az M76-os autópálya a Balaton nyugati végénél válik el az M7-estől és a tervek szerint onnan vezetne el északnyugati irányba, Zalaegerszegre. A pálya első, Fenékpusztáig érő 8,6 kilométeres szakasza már korábban elkészült. A Fenékpuszta és Zalaegerszeg közötti 44 kilométeres szakaszra 2022 februárjában kiírták a közbeszerzést, júniusban azonban a beruházási stop miatt visszavonták azt.

Az újraindításról még nincs kormányhatározat, Lázár János vasárnap azonban arról beszélt, hogy szándék már van. Ha valóban 400 milliárd forintból valósul meg a 44 kilométeres beruházás, akkor

a 9,1 milliárdos kilométerenkénti árral ez lesz Magyarország messze legdrágább autópálya-építése.

A Vg szerint a rekordot eddig az M6-os autópálya tartja, amelyet kilométerenként 4,5 milliárd forintból építettek meg.

A 9,1 milliárd forintos kilométerenkénti ár annyira magas, hogy még a kormánypárti Világgazdaság sem hitte el, eredeti cikkükben felvetették, hogy a 400 milliárdos összegbe Lázár beleérthette az autópálya egy másik, további 30 kilométeres szakaszának megépítését is. Az Építési és Közlekedési Minisztérium szerint erről szó sincs, tényleg a 44 kilométeres szakaszért terveznek ennyit fizetni.

Azt, hogy miért drágult néhány év alatt 170 milliárdról 400 milliárdra az autópálya becsült költsége, nem magyarázták meg.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!