Vizsgálatot indított a GVH a Foodora ételrendelési portál tulajdonosával szemben

2023. december 13. – 10:28

Másolás

Vágólapra másolva

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Foodora online ételrendelési portál tulajdonosával szemben, mert a gyanú szerint a cég nem tájékoztatta megfelelően a fogyasztókat a 2023 őszén hirdetett kuponakciójáról és a rendszerhasználati díj felszámításáról – közölte a GVH szerdán.

A szeptember 4. és október 31. között zajló kuponakcióban 2000 forint kedvezményre és ingyenes szállításra jogosító kupont hirdettek, a versenyhivatal szerint viszont a cég valószínűleg nem megfelelően tájékoztatott arról, hogy a kuponra csak akkor jogosultak a vásárlók, ha a rendelésük végösszege meghaladja a 6000 forintot.

A hatóság a Delivery Hero Hungary Kft.-vel szemben indította el a versenyfelügyeleti eljárást, ez a cég az egyik legnagyobb hazai online ételrendelési portál, a Foodora tulajdonosa és üzemeltetője. A GVH szerint a cég „időszerűtlen módon” tájékoztatja a vásárlóit arról, hogy rendszerhasználati díjat számít fel.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti azt, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette, az eljárás ennek bizonyítására irányul, közölte a hatóság. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható – írták.

Frissítés 15:30-kor: „A foodora számára a fogyasztók érdekeinek védelme és a jogszabályok tiszteletben tartása kiemelten fontos, éppen ezért az értékesítési kommunikációnk minden esetben összhangban van a vonatkozó rendelkezésekkel” – reagált a GVH közleményére a foodora márkát üzemeltető cég, a Delivery Hero Hungary Kft.

A vállalat szerint a fogyasztókat a jogszabályoknak és az iparági gyakorlatnak megfelelően tájékoztatták a rendszerhasználati díj felszámításáról és a kampány egyéb feltételeiről. Azt írják, mindenben együttműködnek a hatósággal és minden szükséges információt megadnak az őszi kampánnyal kapcsolatos félreértések tisztázásához. „A vállalat eddig is, és ezután is mindent megtesz annak érdekében, hogy a fogyasztókat átláthatóan és egyértelműen tájékoztassa a meghirdetett akciókról, és arra törekszik, hogy minden fogyasztó a lehető legjobb vásárlói élményt kapja, amikor a foodora applikációt használja”.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!