A Disney, az Apple és az IBM sem hirdet tovább az X-en

2023. november 18. – 09:19

Másolás

Vágólapra másolva

Az Apple, a Disney és az IBM is felfüggeszti hirdetéseit az X (korábban Twitter) oldalain, miután szerdán Elon Musk egyik kommentjében egyetértett egy sokak által antiszemitaként értelmezett felhasználói bejegyzéssel – írta meg a Guardian.

„A zsidó közösségek ugyanazt a fajta dialektikus gyűlöletet erőltetik a fehérek ellen, amit elvárnak, hogy ne használjanak velük szemben” – áll a bejegyzésben, amire Elon Musk csak annyit reagált, hogy „Kimondtad az igazságot”.

Nem sokkal később a Disney, az Apple és az IBM bejelentette, leállítják reklámjaikat az X-en. Az Apple már 2022 decemberében jelentősen csökkentette a hirdetéseit a közösségi oldalon. Amikor 2022 novemberében Musk felvásárolta a Twittert, az Apple volt a cég egyik legnagyobb hirdetője, a novembert megelőző évben közel 100 millió dollárért hirdetett az X-en.

Az IBM egy korábbi, médiát figyelő szervezet jelentésére hivatkozva hagyta ott az X-et, amiből jól látszott, hogy az Apple és az IBM reklámjai a gyűlöletbeszéddel kapcsolatos bejegyzések között jelennek meg. A Disney egy nappal később, pénteken jelentette be a döntés a hirdetések felfüggesztéséről. Nem ők az egyetlen stúdió, akik ezt meglépték: a Warner Brothers, a Sony Pictures, a Lionsgate, a Paramount és a Comcast sem folytatja az együttműködést az X-szel.

Linda Yaccarino, az X vezérigazgatója a helyzet csillapítására kiadott csütörtökön egy közleményt, amiben ezt írja:

„Az X nézőpontja mindig is az volt, hogy a bárki ellen irányuló diszkriminációt meg kell szüntetni” – de Musk nevét egyáltalán nem említette közleményében.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!