A jobboldali bojkott miatt elvesztette piacvezető helyét a transznemű influenszerrel reklámozó Bud Light sör
2023. június 10. – 18:33
Elvesztette piacvezető pozícióját a Bud Light sör az Egyesült Államokban, a fejlemény mögött valószínűleg az áll, hogy a márka legutóbbi, transzgender influenszert szerepeltető marketingkampánya konzervatív körökben ellenérzéseket váltott ki – számolt be a Business Insider. A népszerűségi lista élén májusban már a Modeli Especial sör állt az amerikai piacon.
A Bud Light eladásai éves bázison számolva 23 százalékot zuhantak, így 297,3 millió dollárt tettek ki a Circana nevű, fogyasztói magatartást kutató cég adatai szerint. A jelenségre nem nagyon van más magyarázat, mint hogy a jobboldalról sokan nem vásárolják már a Bud Lightot, miután márciusban egy transznemű influenszerrel, Dylan Mulvaney-val kezdte promózni magát a márka.
A kampány kiváltotta az ilyen esetekben jellemző anti-woke felindulást, sokan bojkottra szólítottak fel – a jelek szerint sikerrel.
A Bud Light gyártója a világ egyik legnagyobb sörös cége, az Anheuser-Busch kezdetben kiállt a reklám mellett, de ahogy a jobboldalról egyre keményebb lett a kritika, elkezdtek kihátrálni: a Mulvaney-kampányt szervező vezető szabadságot vett ki, a vállalat pedig sajtóhírek szerint felajánlotta a forgalmazóknak, hogy visszavásárolja a lejárt Bud Light ládákat, illetve ingyensört adott a boltok alkalmazottainak. A JPMorgan elemzői nemrég arra figyelmeztettek, hogy a Bud Light eladásai idén akár 13 százalékkal is visszaeshetnek. Az Anheuser-Busch egyelőre nem kommentálta a májusi adatokat.