2,2 milliót fizetett januárban, még mindig várja, hogy az E.ON beszerelje a napelemeit

2022. szeptember 16. – 04:59

frissítve

2,2 milliót fizetett januárban, még mindig várja, hogy az E.ON beszerelje a napelemeit
Illusztráció – Fotó: Váli Miklós / MTI

Másolás

Vágólapra másolva

Olvasónk, K. tavaly év végén kötött szerződést az E.ON napelemes cégével, mert napelemrendszert szeretett volna telepíttetni budapesti házára. Januárban kapott egy előlegbekérőt is, határidőre befizette a kért pénzt, több mint 2,2 millió forintot. Azt mondja, azért választotta az E.ON-t, mert úgy gondolta, biztosabb egy nagy, megbízható céggel szerződni, mint egy ismeretlen céggel próbálkozni.

Ehhez képest még mindig nem üzemelnek a napelemei, sőt még a felszerelésüket sem kezdték el.

Az E.ON általános szerződési feltételei szerint a cégnek a szerződés aláírása és minden szükséges dokumentum átadása után összesen 180 napja van a szerződés teljesítésére, K. esetében ez bőven letelt már.

Az előlegfizetésig minden sürgős volt

Többen jártak pórul, sokan a cég Facebook-oldalán, kommentekben igyekeznek választ kapni a kérdéseikre, mert az ügyfélszolgálatot nem érik el, írásos megkereséseikre pedig többnyire nem érkezik reakció. K. azt mondta, vele is ez a helyzet, ő már ügyvédi felszólítással is próbálkozott, de erre sem kapott választ.

Az E.ON májusban tájékoztatta arról, hogy a szerződés teljesítése késni fog, de nem az E.ON hibájából. Azt írták, a cég egyik beszállítója, az invertereket biztosító Solar Edge nem tudja teljesíteni a megrendeléseit, ezért nem tudják elkezdeni a napelemrendszer telepítését.

Az E.ON leveléhez csatolták a Solar Edge értesítő levelét. Ez tavaly decemberi keltezésű volt, tehát a Solar Edge már azelőtt értesítette az E.ON-t a gondjairól, hogy az E.ON bekérte volna K.-tól a 2,2 milliós előleget.

K. szerint az E.ON-nak póthatáridőt kellett volna meghatároznia, de ez nem történt meg, csak K. kapcsolattartója közölt annyit, hogy ő egy-két hónapos csúszást valószínűsít. Nem sokkal később K. nyomozni kezdett, ajánlatokat kért más napelemes cégektől ugyanarra a rendszerre, amit az E.ON-tól rendelt, és a beérkező ajánlatok szerint ekkor a Solar Edge inverterei már elérhetőek voltak a piacon.

K. azt mondta, azóta hivatalos úton nem tud kommunikálni az E.ON-nal, leveleire és ügyvédi felszólítására nem érkezett válasz, kapcsolattartója augusztus elején jelezte, hogy tudomása szerint elhárult az akadály, szerinte hamarosan felkeresik majd K.-t a kivitelezők. Azóta sem jelentkeztek, a kapcsolattartó nem tudta megmondani, miért.

Az E.ON Facebook-oldalán sok a hasonló komment, valaki például ezt írta:

„Fél éve leszerződtünk napkollektorra, 50% előleg kifizetve februárban. Addig minden sürgős volt és utaljunk gyorsan, hogy el lehessen gyorsan indítani a folyamatot. Szeptemberi telepítés volt beígérve. Azóta az üzletkötő nem veszi fel a telefont. E-mailre nem válaszolnak, telefon, amin panaszt lehet tenni, szétkapcsol, mondván, hogy minden ügyintéző foglalt, 10-szer próbáltam. Ha felbontjuk a szerződést, 10%-ot levonnak a teljes összegből kötbérre. Mi tudok tenni?”

Erre a kommentre válaszolt is az oldal kezelője. Először kijavította a panaszost, hogy valószínűleg napelemre szerződött, mert napkollektoros rendszerek nincsenek az E.ON kínálatában. „A munkatársaink igyekeznek minél hamarabb megoldani azokat a már nemzetközi szinten tapasztalható szállítási problémákat, amelyek miatt a késések tapasztalhatók. Kérjük, hogy ne a »hagyományos« ügyfélszolgálatunkat, hanem az E.ON Solar ügyfélszolgálatunkat hívja a 06 1 999 5366-os telefonszámon, ahol a kollégáink igyekeznek segíteni Önnek is választ kapni a kérdéseire” – írták.

Mindent megtesznek, türelmet kérnek

Mi is megkerestük az E.ON-t, kérdéseinkre azt írták:

„Az elmúlt időszakban mind a háztartások, mind az ipari felhasználók körében Európa-szerte és Magyarországon is megnövekedett a kereslet a napelemes rendszerek telepítése iránt. A megnövekedett igények számát a jelenlegi piaci környezet tovább fokozta, így általánosságban nehezebbé vált az ügyféligények teljesítése. A napelemes rendszerek telepítését több tényező is hátráltatja. Ezek a nehézségek az E.ON SolarHome napelemes rendszereinek a telepítéseit is akadályozhatják.”

Arról, hogy miért nincsen inverter, azt írták, beszállítójuk többször is küldött értesítést a várható szállítási késedelemről, de ígérte is, hogy legalább részben leszállítja majd a megrendelt eszközöket. Ezek az ígéretek azonban nem teljesültek, ezért az E.ON áprilisban megkezdte az ügyfelek értesítését is a várható késedelemről.

„A hazai piacon ennek ellenére előfordulhat, hogy a beszállító néhány termékéből néhány darab más forgalmazóknál rendelkezésre áll, azonban a gyártó hivatalos állásfoglalása nem változott, a beszállítási probléma továbbra is fennáll” – írták, szerintük tehát ez lehetett az oka annak, hogy K. megtalálta más cégeknél a Solar Edge invertereit.

Válaszukat így zárták:

„A kialakult helyzetben az E.ON Hungária Csoport mindent megtesz annak érdekében, hogy ügyfelei számára mielőbb megnyugtató megoldást találjon. A cégcsoport felmérte, milyen alternatív beszállítási lehetőségek állnak a rendelkezésére, és új beszállítóktól is rendelt invertereket. Ezek a szállítások az igények egy részét lefedik, így a napelemes rendszerek telepítése folyamatos, de nem egyenletes ütemben zajlik. Az E.ON Hungária Csoport az inverterhiány miatt érintett ügyfeleket levélben tájékoztatja a kialakult helyzetről.

Reagálva az elmúlt hónapokban a napelemes rendszerek iránt megnövekedett igényekre, az E.ON Hungária Csoport jelentős plusz kapacitást vont be az ügyfelek kiszolgálására, de ennek ellenére is előfordulhat, hogy egy-egy beérkezett megkeresésre a szokásosnál hosszabb idő alatt kaptak választ az érdeklődők. A cégcsoport az érintett ügyfelek elnézését és türelmét kéri.”

Szar ügy

„Tavaly döntöttem el, hogy napelemeket telepítek – mondta egy másik olvasónk, aki az E.ON-nal szerződött, és úgy járt, mint K. – Azt hittem, hogy nyáron vagy legalább a nyár végén már üzemelni fog a rendszer. Azóta változtak a rezsiszabályok is, sokszorosan igazolták a történtek, hogy jól döntöttem.

Viszont így, hogy semmi nincs még a tetőmön, ezt az évet már baszhatom,

ki fogunk futni a rezsicsökkentett áramból. Ha meglenne már a napelem, szerintem benne tudtunk volna maradni. Mit lehet erre mondani? Szar ügy.”

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!