Söripari jelentés: Egyre több prémium és alkoholmentes sört adnak el a gyártók

2022. január 27. – 08:27

Másolás

Vágólapra másolva

Csak egy nap telt el azóta, hogy a főleg szezonálisan fogyó pezsgő eladási adatairól beszámoltunk, de máris itt vannak egy újabb alkoholfajta, a sör forgalmi adatai 2021-ből. A KSH szerint noha jelentős hagyománya van a borfogyasztásnak Magyarországon, az utóbbi években több fogy sörből: 2019-ben a 15 éves és annál idősebb magyarok heti átlagos sörfogyasztása 2,6 liter volt.

És akkor nézzük az adatokat, amikről a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója, Kántor Sándor beszélt az MTI-nek az öt legjelentősebb sörgyártó (Borsodi Sörgyár Kft., Carlsberg Hungary Kft., Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Zrt. és Pécsi Sörfőzde Zrt.) forgalma alapján:

  • 2020-hoz képest nőtt a termelés és a forgalom, de nem éri utol a 2019-eset.
  • A hordós sör tavalyi 319 ezer hektoliteres értékesítése csupán 57 százaléka volt a 2019-ben mértnek, ahogyan a vendéglátásra jellemző újratölthető üveges sör 894 ezer hektoliteres eladott mennyisége is csupán a pandémia előtti év 69 százalékát tette ki.
  • Az öt nagy gyártó együttes értékesítése 2021-ben 6,370 millió hektoliter volt, ami 3,1 százalékkal meghaladja a 2020. évit, de 4,7 százalékkal elmarad a 2019. évi 6,682 millió hektoliteres összforgalomtól.
  • Tovább esett a gazdaságos termékek forgalma, ugyanakkor a prémium és szuperprémium sörök, illetve az ízesített és ízesítetlen alkoholmentes sörök eladása tovább nőtt: a prémium és szuperprémium sörök együttes forgalma 2021-ben meghaladta a teljes értékesítés 27 százalékát, 1,612 millió hektoliter volt. Az ízesített és ízesítetlen alkoholmentes sörök forgalmának növekedése is folyamatos, arányuk tavaly megközelítette a 6 százalékot, míg a csökkentett alkoholtartalmú (2 százalék körüli) ízesített termékek iránti kereslet 1 százalék alá esett.

A csapolt és üveges sörök forgalmára még 2021-ben is hatással volt a pandémia, mondta az igazgató, ugyanis a nyitvatartás korlátozása, a munkaerőgond, a külföldi turisták és a nagy rendezvények hiánya miatt kevésbé fogytak ezek a termékek.

Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!