A Toyota 35 milliárd dolláros befektetéssel akarja utolérni a Teslát az elektromos autók fejlesztésében
2021. december 14. – 17:24
A Toyota több, mint 35 milliárd dollárt (kb. 11 ezer milliárd forintot) fektet elektromos járművek fejlesztésébe, miközben megpróbál felzárkózni a többi globális autógyártóhoz a fenntarthatóbb autókért folytatott versenyben – írja a CNN.
A világ legnagyobb autógyártója kedden jelentette be, hogy 2022-2030 között szeretné ezt az összeget befektetni az elektromos járművekbe. A pénz jelentős részét (közel 18 milliárd dollárt) akkumulátorok fejlesztésére fordítják. A japán vállalat így szeretné felvenni a versenyt riválisaival, a Teslával, a General Motors-szal vagy a Volkswagennel.
Az autógyártó cég jelenleg mindössze néhány ezer elektromos járművet ad el évente, ezt 2030-ig 3,5 millióra szeretnék feltornászni, akár 30 új modellt is piacra dobnak – mondta Akio Toyoda, a Toyota elnöke egy tokiói sajtótájékoztatón. Az elnök hozzátette: arra is törekednek, hogy gyáraik 2035-re szén-dioxid semlegesek legyenek, azaz autóik egyáltalán ne bocsássanak ki szén-dioxidot, ezzel is óvják a környezetet.
Ezt a hatalmas számot többek között leányvállalatuk, a Lexus luxusmárka fellendítésével szeretnék elérni:
A cél az, hogy 2030-ra az össze Lexus autó Európában, Észak-Amerikában és Kínában is elektromos legyen.
Míg a Toyota úttörő szerepet játszott a hibrid és a hidrogén üzemanyagcellás járművek terén, a teljesen elektromos autók piacán sokkal lassabban terjeszkedett, mint más nagy autógyártók. Míg előbbiek a vállalat értékesítésének 28 százalékát tették ki szeptemberig az elmúlt 6 hónapban, a csak elektromos járművek 0,1 százalékot. A 2000-es évek elején a Toyota egyik legismertebb hibridje a Prius volt, amelynek megjelenését olyan várakozás kísérte, mint most a Tesla modellekét.
Most már egyre nagyobb a verseny az autógyárak között is. A Volkswagen éppen a múlt héten jelentette be, hogy 100 milliárd dollárra (kb. 32 ezer milliárd forintra) emeli az elektromos járművekre szánt költségvetését. A német óriásvállalat, amely hosszú ideje versenytársa a Toyotának, azt is közölte: reményei szerint 2026 végére azt is elérik, hogy az összes autójuk 25 százaléka elektromos legyen.
Ebben a hónapban a Hyundainak és Siemens is szállító, elektromos akkumulátorok értékesítésével foglalkozó LG Energy Solution bejelentette, hogy tőzsdére viszi a vállalatát Dél-Koreában. Ha ez megtörténne, az az ország eddigi legnagyobb piaci debütálása lenne. Az LG Energy Solution vezérigazgatója, Young Soo Kwon egy nyilatkozatában úgy fogalmazott, hogy a vállalat tőzsdei értékesítése a várhatóan gyors növekedésnek induló keresletre való reagálás.