Komoly repülőtér-létesítési tervei vannak a kormánynak hosszabb távon. Magyar Levente külügyi államtitkár egy budapesti konferencián beszélt arról, hogy már a kormány asztalán van egy átfogó repülőtér-fejlesztési stratégia: az átfogó fejlesztési stratégiában négy-öt Budapesten kívüli nemzetközi repülőtér, valamint tucatnyi további üzleti repülőtér építése szerepel.
A Kelet-Európai Intermodális Konferencián Magyar Levente azt mondta, azt szeretnék, hogy minden jelentősebb magyarországi város elérhető legyen business jettel. „Nem kell mindenhova nagygépes kapacitású repülőtér, de Nyíregyházának kell egy tisztességes, másfél kilométer hosszú kifutópályájú repülőtér, hogy ha üzleti partnerek érkeznek, például a fejlesztés alatt álló záhonyi térségbe, akkor ne kelljen Budapestről vagy Debrecenből autózniuk” – emelte ki az államtitkár előadásából a sajtóközlemény.
A stratégia fontos része az áruszállítási légi kapacitások földi kiszolgáló elemeinek a megteremtése, valamint olyan, a teherszállítási gépek fogadására alkalmas egységek fejlesztése, amelyek Magyar szerint „a magyarországi légi szállítást új dimenziókba helyezik”.
A Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér mellett jelenleg négy nemzetközi reptér működik papíron Magyarországon: Debrecen és a sármelléki Hévíz-Balaton repülőtér mellett hivatalosan Győr-Pér és a Pécs-Pogány reptérnek is ez a minősítése.