Az Audi vezérigazgatója szerint az államnak nem az autóipart kellene támogatnia

2021. január 02. – 20:06

Másolás

Vágólapra másolva

Az Audi vezérigazgatója szerint az autóipari cégek túlélik a válságot, a vendéglátóipari cégek nem, és pontosan emiatt kellene a német államnak inkább azt támogatnia.

Markus Dussmann azt mondta a Süddeutsche Zeitung lapnak adott interjúban, hogy nem helyesli az autóipar további támogatását és, hogy

„A koronavírus-válság megfosztott bennünket teljesen a nyereségünktől. Oké, rendben van. De ezt szinte minden vállalatunk – a gyártókat és a beszállítókat is beleértve – túl fogja élni”

Ezzel szemben a vendéglátóiparban és a rendezvényszervezők esetében nagyon sok cég lesz kénytelen végleg lehúzni a rolót.

„Ez nagyon bánt engem. Ez egyszerűen tragédia. Az, hogy mi elveszítjük a forgalmunk tíz százalékát, az nem tragédia. Túltesszük magunkat rajta és minden megy tovább a régiben.”

A német kormány 2020 novemberében döntött arról, hogy 3 milliárd euróval támogatja az ország autóiparát, így 5 milliárd kúszott fel a szektort támogató összeg. Ebből az összegből egymilliárd eurót fektetnek az elektromos autóiparba, mivel a kormány hosszútávú strukturális átalakulásra készül.

Korábban Angela Merkel kancellár összehívta az iparág vezetőit és a szakszervezetek képviselőit, hogy tisztázzák az autóipar helyzetét, amit részben a világjárvány, részben pedig az elektromos autók terén való lemaradás tesz egyre kevésbé versenyképessé. Az amerikai Tesla például Berlin környékén építi új, elektromos autókat gyártó üzemét, és ehhez hasonló kihívással évtizedek óta nem kellett szembenéznie a német autóiparnak.

Az Audi vezérigazgatója az interjúban arról is beszélt, hogy az Audinak és a Volkswagennek utol kell érnie a Teslát, ami az önvezető járműveket illeti, szerinte az évtized közepére már el fogják hagyni a gyártósorokat a német önvezető autók. Ezek a fajta autók egyelőre az autópályán fognak tudni biztonságosan haladni, a városi közlekedés jelenthet majd problémát, de a körülményektől független önvezetés valószínűleg 2040-re egy elérhető cél lesz.

Ami az autóipar támogatását illeti, Franciaország hasonló gondokkal küzd, mint Németország – ott Emmanuel Macron elnök adott 8 milliárd eurós támogatást az ágazatnak.

A magyar kormány pedig szívesen támogatja az autóipari multik beruházásait, például a győri Audi kapta a legnagyobb támogatást az államtól a munkabérekhez és az árbevételhez képest. A cégcsoport egy győri munkahelyére négyszer annyi közpénz jut, mint egy németországira.

(hvg.hu)

(Borítókép: Andreas Gebert/Getty Images)