Közel félmilliárdot költött bérekre tavaly az állami divatügynökség
2020. október 2. – 14:50
frissítve
Az állami divatügynökségnél 445 millió forintot fordítottak tavaly bérek kifizetésére, miközben éves átlagban tízen dolgoztak a cégnél – írja a Népszava a Magyar Divat és Design Ügynökség Nonprofit Zrt. (MDDÜ) 2019-es beszámolójára hivatkozva.
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szárnyai alatt működő, Orbán Ráhel-közeliként számontartott divatcéget 2018-ban alapította az állam azzal a céllal, hogy megszervezze a magyar dizájn- és divatéletet, közvetítsen tervezők és iparági szereplők között, mentorálja a helyi tervezőket, és megalkossa a kormánynak a magyar divatstratégiáját. Az MDDÜ induláskor kapott egy Istenhegyi úti villát irodának és egymilliárd forintot, élére a miniszterelnök legidősebb lányának egyik barátnője, Bata-Jakab Zsófia került. Az állami támogatásuk összege idén már 2,3 milliárd forint volt.
A cég tavalyi beszámolója alapján a bérköltség radikálisan megnőtt egy év leforgása alatt, 2018-ban még 129 millió forintot, 2019-ben viszont már 445 millió forintot fordított erre a célra az MDDÜ. Az üzleti év során a dolgozók átlagos statisztikai létszáma 10 fő volt. Eszerint átlagosan bruttó 3,7 millió forintot fizettek egy alkalmazottnak havonta a közpénzből működő cégnél.
A béreken túl is vannak nagy kiadásai a cégnek, rendezvényekre kicsit több mint 974 millió forintot fordítottak 2019-ben. Eseménynaptára szerint az MDDÜ 2019-ben több külföldi szakmai eseményen is jelen volt, emellett megszervezték a Budapest Central European Fashion Weeket és számos képzést tartottak.