A Gyilkos sorok igazi klasszikus, békebeli krimisorozat volt a nyolcvanas-kilencvenes években, és talán az első példája annak a rendkívül idegesítő magyar szinkronos szokásnak, hogy minden bűnügyi sorozat címébe bele kell erőltetni a „gyilkos” jelzőt. (Murder, she wrote = Gyilkos sorok, Numb3rs = Gyilkos számok, Criminal minds = Gyilkos elmék, Major Crimes = Gyilkos ügyek, Prodigal son = Gyilkos lelkek, The Following = Gyilkos hajsza – hadd ne folytassuk.) Az Agatha Christie Miss Marple- és Poirot-történeteire emlékeztető sorozat főszerepében egy amatőr krimiíró és egyben nyomozó hölgy, Jessica Fletcher oldott meg különféle bűnügyeket, általában gyilkosságokat. Az első részt 1984-ben mutatták be, és onnantól 12 évadon keresztül futott a sorozat, Magyarországon vetítette az RTL Klub, a TV2, a Viasat és az AXN is. Amerikában a CBS csatornán foglalta el a vasárnap esti csúcsidőt, és a nyolcvanas évek közepén-végén stabilan a 10 legnézettebb műsor között volt, még a Dallast is megelőzve olykor, ami azért elég nagy szó.
A kilencvenes évek közepére a Gyilkos sorok kicsit kifáradt, a nézők beleuntak az ódivatú nyomozósdiba, és az olyan, nagy költségvetésű, látványos, pörgős és akciódús sorozatokat nézték inkább, mint az akkoriban berobbanó és az egész tévézést alapjaiban felforgató trendeket elindító Vészhelyzet. 1995-re addig csökkent a sorozat nézettsége, hogy a CBS-nél elmozdították a megszokott vasárnapi időpontról, és áttették csütörtök estére.
Márpedig csütörtök este akkoriban az amerikai tévézésben a szomszéd csatorna, az NBC frissen indult vígjátéksorozatának, a még nem világszinten körberajongott, csak otthon népszerű Jóbarátoknak volt az időpontja. Az előző szezonban a Jóbarátok első és a Gyilkos sorok 11. évada pontosan ugyanazt a nézettséget produkálta, így izgalmas párharcnak ígérkezett, hogy ha ugyanakkor kerülnek adásba, melyiket választják majd a nézők. (Lazán kapcsolódó érdekesség, hogy bármekkora kultusz nőtt is a Jóbarátok köré, a tíz évadából csak egy tudott a maga évében a legnézettebb amerikai tévéműsor lenni. Ez egyébként a 8. évad volt; előtte a Vészhelyzet, utána a Helyszínelők előzte meg nézettségben.)
Pár hónap elteltével már látszott, hogy a Gyilkos soroknak nincs esélye a Jóbarátokkal szemben, a nézettségi rangsorban az 50. hely alá zuhant, magyarán a kutya se volt kíváncsi rá. Év végére egyértelművé vált, hogy ez a sorozat halálos ítélete is egyben, a 12. évad után nem lesz tovább. Az elkeseredett stáb pedig úgy döntött, amíg van rá lehetőségük, bemutatnak egy gigantikus középső ujjat a Jóbarátoknak, ami tulajdonképpen kinyírta a sorozatukat. Így jött el 1996. február 8., és a Gyilkosság jó barátok között című epizód.
Ebben a részben a kinyomozandó gyilkosság egy fiktív tévésorozat, a Buds (Haverok) stábjában történik, az egyik producer az áldozat, aki éppen arra készül, hogy kiírasson egy főszereplőt a sorozatból, mert nincs pénz a gázsijára. A Buds egy hattagú, huszonéves baráti társaságról szólt, akik folyton egy kávézóban lógnak, és a magánéleti problémáikkal untatják egymást. A karakterek, a helyszín, de még a főcímzene is nagyon-nagyon erősen emlékeztetett a Jóbarátokra. Visszatérő motívum volt a nyomozás során, hogy mekkora hülyeség már ebből sorozatot csinálni, és ugyan ki kíváncsi erre. A sorozaton belüli fiktív sorozat készítői és a benne játszó színészek is rendszeresen arra jutottak a kérdésben, hogy ők sem értik igazán a saját sikerüket, hiszen totál sekélyes és értelmetlen a produkciójuk. Miután ezt alaposan a nézők szájába rágták, és lement a minden krimiben kötelező kör azzal, hogy az első gyanúsított ártatlannak bizonyul, Jessica Fletcher leleplezte a valódi gyilkost. Aki nem más volt, mint a Budsban a Jóbarátok Rachelének megfelelő karakter színésze, azaz a fiktív Jennifer Aniston. Az indítéka kissé zavaros: azért ölte meg a producert, mert ki akart szállni a sorozatból egy filmszerep kedvéért. (Bizarr mellékszál, de itt egy Rob Renier-filmről van szó a sorozatban, és a valódi Jennifer Aniston tíz évvel később tényleg szerepelt egy Rob Renier-filmben. Ami – újabb csavar! – elég gyenge volt, és anyagilag is bukás lett.)
A Gyilkos soroknak egyébként erre az epizódjára sem volt különösebben kíváncsi a közönség, pláne hogy vele szemben a Jóbarátoknak pont az a klasszikus epizódja került adásba, amiben Ross és Rachel összejönnek a múzeumban, és Monica először találkozik Richarddal. Az epizódot 33 millióan nézték a tévében, a Gyilkos sorok pedig nyolc résszel később, az évad végén végleg elbúcsúzott a nézőktől.