A pedofilbotrány óta először adott interjút a Balenciaga kreatív igazgatója

2023. február 10. – 17:51

Másolás

Vágólapra másolva

A Vogue-nak adott először interjút Demna, a Balenciaga divatház kreatív igazgatója azután, hogy a márka komoly botrányba keveredett ősszel.

A 2023. tavaszi–nyári kollekció része volt egy BDSM-fétisruhákba öltöztetett plüssmackó is, amit kisgyerekekkel reklámoztak. Emellett a márka más kampányaiban is felfedeztek olyan elemeket, amelyek gyermekpornográfiával voltak összefüggésbe hozhatók. Demna akkor bocsánatot kért, de nem kommentálta bővebben a botrányt. Az egész ügyet ebben a cikkben elemeztük kicsit hosszabban.

A divattervező a mostani interjúban arról beszélt, hogy a divatház hibásan ítélte meg a helyzetet, így csúszhatott át több szűrőn is a botrányos reklámkampány. Emellett ismét bocsánatot kért, és azt mondta, hogy szigorúbban fogják átvizsgálni a termékeiket és a róluk készült kampányokat.

Ugyanakkor Demna szerint a pedofíliával összefüggő kellékek, amik a fotózáson szerepeltek, véletlen egybeesésnek köszönhetően kerültek csak bele a kampányba. Ezek között volt gyermekpornográfiáról szóló törvénytervezet egy táska mellett, illetve Michaël Borremans belga művész könyve, aki megosztó módon ábrázolt gyermekeket egyes festményein.

„Amit biztosan állíthatok, az az, hogy nem volt szándékos sem az én, sem a Balenciaga részéről. Hogy valaki más tette volna szándékosan, arról nem tudok” – mondta.

Demnáról köztudott, hogy nagyon szeret provokatív kollekciókat piacra dobni, és szerinte ezért se hitték el neki, hogy ezúttal nem ez volt a szándéka. A mostani eset után már azt mondja: annyiszor értették félre a koncepcióit, hogy inkább nem akarja ezt a fajta „szellemességet” folytatni a munkájában. Ettől függetlenül fenntartja, hogy „soha, de soha nem jutott volna eszébe, hogy egy olyan szörnyű dologgal szórakozzon, mint a gyermekbántalmazás.”

Demna azt is sajnálja, hogy a Balenciaga divatházat „támadás érte” emiatt a hiba miatt. Ugyanakkor elmondása szerint tanultak az esetből és új irányelveket vezettek be, és létrehoztak egy „imázstanácsot”, ami keresni fogja a támadási felületeket a még nem nyilvános kollekciókon. Emellett a Balenciaga partnerséget kötött a Nemzeti Gyermekszövetséggel (National Children's Alliance, NCA) az újonnan indított Mentális Egészségügyi Intézettel, amely három évre szóló kezdeményezés, amely a gyerekek traumából való gyógyulását hivatott segíteni.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!