Viselkedési közgazdaságtan
Ha egy nőt zaklatnak a buszon, sokkal kevesebben lépnek közbe, mint ahányan eltökéltnek tartják...
Egy kísérletben kiderült, hogy a buszokon elhelyezett poszterek a figyelemfelhívásra jók, de nem változtatják meg az emberek viselkedését.
Miért változott meg ennyire az emberek hozzáállása a vírushoz?
A félelem után a többségnél idővel a megnyugvás érzése kerekedik felül, akkor is, ha ez nem indokolt.
Jobb döntéseket hoznak, akik szegénységben nőttek fel
A szűkösség kedvezőtlenül befolyásolja a döntéshozási képességeket. Mégis, akik szegénységben nőttek fel, jobban tudnak tervezni, mint akik jómódban.
Fej vagy írás? Meglepően sokan bízták a véletlenre életük sorsdöntő kérdéseit
Több mint 20 ezer ember kérte ki egy érme véleményét a döntéséről, és az volt igazán boldog hosszú távon, aki változtatni tudott a megszokott életén.
Egy egyszerű, de nagyszerű szolgáltatással növelhető az otthon maradók jólléte
Napi egy SMS az egészségügytől sokat változtathat az emberek hozzáállásán az otthon maradáshoz.
Vitatott elméletre alapozták a britek a hajmeresztő védekezési tervüket
A jól megalapozott viselkedéstudományi eredmények sokat segíthetnek a járvány megfékezésében, csak sajnos a britek pont nem egy ilyenre építettek.
Akár egy honlap színeivel is befolyásolhatják, hogy hová tesszük a pénzünket
Megvizsgálták kutatók, és működik. Apróságokkal lehet hatni a legfontosabb döntéseinkre.
Csak át kell rendezni a vizsgák sorrendjét, és máris jobban teljesítenek a diákok
Nem kell nagy varázslat ahhoz, hogy érdemben javuljanak az eredmények.
Habozol a fontos döntések előtt? Kísérlet bizonyítja, hogy megéri az ösztöneidre hallgatni
57 ezer sportfogadás eredményeit elemezve arra jutott három közgazdász, hogy jobban jár, aki nem bizonytalankodik sokat egy döntés előtt.
Ha gyereked van, jó eséllyel eladósodsz karácsony előtt
Karácsonykor különösen nagy nyomás helyeződik ránk, hogy mindenkinek megtaláljuk a jó ajándékot, de érdemes vigyázni, hogy ne vigyük túlzásba a költekezést.









