Egy közös pont biztosan van Magyarországban és a skandináv országokban

2021. február 20. – 07:33

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

A Business Financing a tavalyi év Google-keresési adatai alapján próbálta kideríteni, melyik a leginkább keresett (tehát bizonyos szempontból a legnépszerűbb, vagy a leginkább alapvetőnek tekintett) márka a világ országaiban. Az eredmények szerint a Google globálisan mindent visz (hát igen, nem dől össze az internet, ha beírjuk a Google-be, hogy Google): közel száz országban foglalja el a vezető helyet. A tech úgy általában is nagyon erős, világszinten a Netflix a második, az Amazon a harmadik helyezett. Sőt, az egyetlen nemtech-vállalat az első ötben az IKEA, közvetlenül az eBay után.

A Google első helye Európában is betonbiztos, a többi cégre viszont már nem igaz, hogy Európában is tartaná a globális pozícióját. A második helyre az IKEA futott be, ez azzal is összefüggésben lehet, hogy a svéd bútorgyártónak kontinens minden országában van üzlete, de az egész világra ez már nem igaz (összesen 52 országban működnek). Ennek alapján ki tudja, lehetséges, hogy ha az IKEA-nak is a Google-höz mérhető globális lefedettsége lenne, letaszítaná a trónról. (Az infografika itt interaktívan is megtekinthető.)

De mitől függ, hogy egy országban, ahol az összes világmárka jelen van, éppen melyikre keresnek rá a legtöbben az interneten? Jó kérdés, alapvetően azt gondolnám, hogy nagyjából véletlenszerű, ennek azonban némileg ellentmond a fenti ábrán is megfigyelhető trend: jól látszik, hogy az országok bizonyos szinten földrajzi csoportokba rendeződnek ebből a szempontból. Északon az IKEA megy nagyon, keleten a Google, dél-nyugat felé az Amazon – csak a Netflix és az Ebay felbukkanása tűnik véletlenszerűnek. A kontinens közepén vegyesebb a kép, Magyarország pedig némileg kilóg a környezetéből a legtöbbet keresett márkájával. De ezen egyáltalán nem lepődtünk meg, mivel a magyarok valami miatt legendásan imádnak ikeázni. A legviccesebb, bár jobban belegondolva szintén nem megdöbbentő dolog az ábrán egyértelműen a Vatikán legkeresettebb márkája: az Audi.

Már egy éve van Telex! 🎉

Ez azt is jelenti, hogy sok támogatónk regisztrációja lejárt. Ha e-mail-címed megadásával kéred, megnézzük, hogy tartozik-e regisztráció az e-mail-címedhez, és ha igen, milyen támogatási adatokkal.

A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!
A Telex csak tőled függ. Legyél a rendszeres támogatónk!
Támogatom!